Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Glenn E

Medlem
Jag har en award bokning som börjar med Shanghai till Tokyo den 25e januari men det flyget är inställt men det märks inte på bokningen på SAS appen. När jag jag förvänta mig att bli kontaktad av SAS om detta?
 

JacobGBG

Medlem
Mitt tips är att boka det som finns och inte försöka optimera ”allt.”

Skickar in detta citat från annan tråd för jag tycker det är relevant för alla Awards över hela brädet.

Jag minns en tid då jag satt och optimerade legs på en Dividend Miles *A-Award för att få in så många F rutter, hög rankade lounger och exotiska flygplanstyper som möjligt. Denna situation är nu i bästa fall ett par år bort och i värsta fall en svunnen tid. Med alla inställda flyg som duggar tätt numera gäller det bara att komma iväg, att lägga på extra legs är en liability som kan stjälpa hela lasset vid en inställning. Sitt inte på poängen i tron att det löser sig imorgon/nästa månad/nästa år. Earn and burn och hoppas att vi får behålla det mesta av nu existerande perks utan fler enhancements(tm).
 

Maja

Medlem
Kan bara hålla med @JacobGBG

Jag har släppt allt vad optimering heter och försökte söka helt prestigeöst och kammade ändå hem NOLL tillgänglighet.

Inser att jag troligen kommer sitta med 2 vouchers som lär brinna inne för jag hittar inget att boka.

Nackdelen när varenda lov är uppbokat p.g.a. resor som blivit inställda/ombokade nu under väldigt lång tid. Tips på vart man kan åka i mitten på juli-22 där man kan hitta platser för 3 personer med avgång i Göteborg tar jag tacksamt emot!
 

JacobGBG

Medlem
Nackdelen när varenda lov är uppbokat p.g.a. resor som blivit inställda/ombokade nu under väldigt lång tid. Tips på vart man kan åka i mitten på juli-22 där man kan hitta platser för 3 personer med avgång i Göteborg tar jag tacksamt emot!

Ser en del tillgänglighet till TLE, KUL, DXB på awardfares. Om det är bokningsbart däremot...
 

toer00

Medlem
Kolla med Tap, dom brukar ha utan krusiduller.
Leta efter I-klass mha Expertflyer, ring sedan SAS.

Även SAS har sagt att med TP är det aldrig problem. Finns det I-klass så ser det de direkt…
 

Renato

Medlem
Kompletterar denna flygresa med en rewardbokning av hotell också.

Destination: Mahé, Seyshellerna
Bonusprogram: Hilton Honor
Hotel: Mango House Seychelles, LXR Hotels & Resort (https://lxrhotels3.hilton.com/lxr/mango-house-seychelles/)
Rum: King Deluxe (Standard)
Pris: 380,000p (5:e natten gratis)
Vistelse: Maj, 2022
Bokad: Aug, 2021

Visa bifogad bild 120553

Jag håller på att boka en resa också till Seychelles. Har du varit där förut?
Vart osäker på priset, 380,000p är det per natt antar jag?
 
Toppen