Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Ja ni det är som vanligt när man bokar inrikes med United.
Det ställs in flyg och man ombokas och det blir kaos allt som oftast!

Just nu har mitt flyg från Minneapolis till Chicago ställts in, men flyger 10 min tidigare.
Flyget från Washington till Minneapolis är även det inställt och nu är jag ombokad via EWR med ett leg i Ekonomi från IAD till EWR.
Funderar på att boka om till Lufthansa till Peking för att få in 747-8 och kunna flyga direkt Peking- New York och få ett helt dygn där istället för en eftermiddag i Washington....
Inte alltid lätt det här med awards och ombokningar :p

Varsågoda, det blev en "något" längre resa än planerat från början ;)

Flyget från Washington till Minneapolis är även det inställt och nu är jag ombokad via EWR med ett leg i Ekonomi från IAD till EWR.

Vad för typ av ersättning kan man räkna med om man blir ombokad till ett leg i Eco från C som i ditt case? Just när det gäller award alltså...

• Gilla
Reactions: Gus
Det har ju pratats om att man numera får betala den högsta poängkostnaden när man byter i en dyrare zon jämfört med ankomstzon.
Är det någon som kan bekräfta motsatsen på bokningar gjorda de närmsta dagarna?

Jag lyckades i lördags, se SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017) | Sida 80 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Måste tiden i destinationszonen överstiga 24h? Kanske blir oklart vad som är destination annars? :)

Nej, min destination var också under 24h, så egentligen borde de kunna sagt att min destination egentligen var Tokyo. Jag sade dock att jag ville ha New York som destination explicit.

Det kan bero på agent, men systemet säger inte ifrån iaf. Jag tror jag bokade med Christine (inte Kristina). Poängdragning blev 55k + 20k i en separat post (totalt 75k, first t/r till Nordamerika med 50%/2-4-1).

I det här fallet är jag ombokad på en flight från Washington till New Ark som är single cabin flight.
Med andra ord finns det inga first platser att tillgå.
Inte mycket att göra förutom att hitta andra alternativ själv om man vill undvika flighten :)

Förmodligen en dum fråga, kan de inte sätta en på väntelista om det "dyker" upp någon plats.

Tycker mig ha läst genom här angående de generösa icke-reglerna på Eurobonus, men inte sett följande bokningar:
  • Via Oceanien/Hawaii till en "billigare" destination.
  • Via dyrare zoner (rtw?) till Mellanöstern/Norra Afrika.
  • Via Sydamerika till Nordamerika.
Någon som vill rätta mig?

• Gilla
Reactions: Gus
Inga problem vad jag förstår ovan!
Har en RTW till USA som börjar på Torsdag, betalar 55.000 poäng per person.
Flyger via Europa dit och Asien hem :)

¨
Tycker mig ha läst genom här angående de generösa icke-reglerna på Eurobonus, men inte sett följande bokningar:
  • Via Oceanien/Hawaii till en "billigare" destination.
  • Via dyrare zoner (rtw?) till Mellanöstern/Norra Afrika.
  • Via Sydamerika till Nordamerika.
Någon som vill rätta mig?

Mer info om min bokning för den nördige (Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 41 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor):

Resan börjar på en måndag med
CPH-FRA LH C A320
Layover: 2 h 35 m
FRA-ICN OZ F A380-800 / Ankomst tisdag
Layover: 20 h 40 m
ICN-NRT OZ C B777-200LR / Onsdag
Layover: 23 h 40 m
HND-ORD NH F B777-300ER // Torsdag, Destination
Duration: 1 day 12 h 45 m
ORD-WAW LO C B787-8 / Fredag
Layover: 1 h 5 m
WAW-FRA LH C A320 / Lördag
Layover: 5 h 20 min
FRA-CPH LH C A320 (sista flighten för dagen)

Kör WAW-FRA-CPH då tanken är att boka om till LH F för ORD-FRA och då redan ha hemresan från FRA säkrad :)

Toppen