Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jodå så att... varför göra det lätt? Nu ser färden till HKG-träffen ut så här och det blir mycket EVA Air:

Dit:
ARN-FRA LH C A32X
FRA-PEK CA F 747-8
PEK-SIN SQ F A380
SIN-CGK SQ F 777-300

Separat bokning med A3 Miles and Bonus
CGK-TPE BR C 777-300ER
TPE-HKG BR C A321 (Äntligen!)

Hem:
HKG-TPE BR C A330
TPE-VIE (via BKK) BR C 787-9
VIE-ARN OS C E195

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Jag kunde inte hålla mig så jag vaskar CA F till förmån för LH F på FRA-PEK och så kan jag sitta och jobba i FCT hela dagen innan flygningen.

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: LOT, Air Canada & SAS
Kabinklass: Business och Economy
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: Toronto YYZ / Montreal YUL (Open Jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person)
: 65 000 (med en 2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): 2 122 SEK/ person
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): April 2020
Bokad: November 2019

Säkrat resa för mitt äventyr till norra Kanada i april. Passar på att se Toronto och Niagarafallen på ditvägen, tar sedan tåget upp till Montreal innan avfärd till Kuujjuaq.

03 APR ARN-WAW - LO456 Business (CJR900)
04 APR WAW-LHR- LO281 Economy (B737-800)
04 APR LHR-YYZ- AC849 Business (B777-300ER)
25 APR YUL-ORD- AC7591 Business (Embraer 175)
25 APR ORD-ARN- SK946 Business (A330-300)

Bonusprogram: LifeMiles
Flygbolag: Canadian North
Kabinklass: Economy
Avreseort: Montreal YUL
Destination: Kuujjuaq YVP
Antal poäng (per person)
: 15 000
Skatter&avgifter (per person): 244 SEK/ person
Bokad: Oktober 2019

09 APR YUL-YVP 5T162 Economy (73Q)
21 APR YVP-YUL 5T163 Economy (73Q)

Den här var intressant! Får jag fråga vad du har för planer uppe runt Kuujjuaq, vad gör man där ? :)
Hoppas du får en trevlig resa !

Bonusprogram: LifeMiles
Flygbolag: Canadian North
Kabinklass: Economy
Avreseort: Montreal YUL
Destination: Kuujjuaq YVP
Antal poäng (per person)
: 15 000
Skatter&avgifter (per person): 244 SEK/ person
Bokad: Oktober 2019

09 APR YUL-YVP 5T162 Economy (73Q)
21 APR YVP-YUL 5T163 Economy (73Q)

map
Bra deal! Så det var tydligen inte enbart aeroplan som var partnern man kunde använda för awardredemption?

Jag tror vi alla ser fram mot en reserapport från dig :D

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Austrian (ARN-VIE), Austrian (VIE-BKK), Singapore Airlines (BKK-SIN), Singapore (SIN-CPH), SAS (CPH-ARN)
Kabinklass: C/C/C/F/SAS Plus
Avreseort: ARN
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 97.500 (använde 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1309 SEK (varav skatter 859 kr och bokningsavgift 450 kr)
När (avresans tidpunkt): 28 aug-12 sep 2019
Bokad: 4 jan 2019

Mycket nöjd med denna resa, eftersom jag får prova såväl Austrian C som SQ F för första gången. I mitt tycke perfekta tider också. Föredrar att landa på BKK 14:20 jämfört med exempelvis Thais tidiga ankomster runt 06.

Försökte just boka samma resa via SAS hemsida men då står det att jag inte kan använda mina poäng. Bokade du på något speciellt sätt? /Johanna

Jag har en bokning (2 pax) till Bali via Singapore med SQ A350 den 16/12 och hem från Singapore den 6/1 med SQ A350. Tittar på att möjligtvis uppgradera till First, alternativt försöka få honeymoon seats på SQ A380 från LHR eller ZRH.

Vad är oddsen att det släpps award mellan Europa och Singapore i First (ej TG) på ditresan alternativt hemresan (+/- 3 dagar) och när isåfall tror ni att de kommer släppas?

Även, vad är oddsen att det släpps award mellan Europa och Singapore med SQ A380 i Business på ditresan alternativt hemresan (+/- 3 dagar) och när isåfall tror ni att de kommer släppas?

Jag har en bokning (2 pax) till Bali via Singapore med SQ A350 den 16/12 och hem från Singapore den 6/1 med SQ A350. Tittar på att möjligtvis uppgradera till First, alternativt försöka få honeymoon seats på SQ A380 från LHR eller ZRH.

Vad är oddsen att det släpps award mellan Europa och Singapore i First (ej TG) på ditresan alternativt hemresan (+/- 3 dagar) och när isåfall tror ni att de kommer släppas?

Även, vad är oddsen att det släpps award mellan Europa och Singapore med SQ A380 i Business på ditresan alternativt hemresan (+/- 3 dagar) och när isåfall tror ni att de kommer släppas?
Generellt mellan EU och SIN släpps de väl tidigt. Inte sett några rapporter om att folk bokat om närmare inpå.

sedan på A380 är det extra svårt de endast gamla suites släpps aom award och mellan LHR och ZRH (tror jag) finns avgångar med nya inredningen på A380.

sedan har du idag A350 som inte har first class, därmed kommer det krävas även nya avgångar.

mitt totala utlåtande om F med SQ blir därför att chansen är i princip obefintlig

Fick precis igenom en bokning som jag aldrig trodde att de skulle acceptera !
Som jag har förstått det så får man endast ha 1 byte i 3e zon?
I min bokning bör det bli 2 byten i 3e zon?

När Lufthansas firstbiljetter släpps, så kommer jag att försöka boka om, eventuellt kanske jag bokar om destination till CUN också.

Bonusprogram:SAS Eurobonus
Flygbolag:Lufthansa, Copa Airlines, SAS
Kabinklass:Business
Avreseort:CPH
Destination:Havanna
Enkelresa eller Tur&retur:ToR
Antal poäng (per person):82500 + en voucher
Skatter&avgifter (per person): Ca 1132 SEK
Antal resenärer:2
När (avresans tidpunkt):Januari 2020
Bokad:November

CPH-MUC, MUC-MEX (Lufthansa)
MEX-PTY, PTY-HAV, HAV-PTY, PTY-MEX (Copa)
MEX-FRA (Lufthansa)
FRA-CPH (SAS)

Max 1 byte i 3e zon försvann väl för några år sedan.
Oavsett vad så verkar det blivit en trevlig bokning.

Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT
Destination: ORD/SFO (open jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 50000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 819kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2020

map

Great Circle Mapper

Flighter:

GOT-ARN - SAS Plus
ARN-ORD - SAS Business (A330)
SFO-CPH - SAS Business (A350)
CPH-GOT - SAS Plus

Min första bonusresa bokad och troligtvis min första flight i business - ev lyckas en uppgradering när jag ska till USA nu i januari. Men vilken känsla att efter lång tids väntan och bevakande få gå in på sas.se, söka fram resan, välja business, klicka i 50% voucher och välja platser i en helt tom businesskabin (1D, 1F ska vara bra har jag hört;)). Vill också passa på att rikta ett stort tack till detta forum och alla ni som delar med er av er kunskap, mycket uppskattat!

Dock gick inte bokningen som jag tänkt, när jag sökte open jaw på GOT-ORD och SFO-GOT fick jag ett felmeddelande typ "något har gått fel". Sökte jag CPH-ORD-SFO-CPH så fanns 2st i business (via ARN). Jag bokade då detta för att säkra platserna och tänkte att jag får ringa in och fixa GOT-CPH och CPH-GOT i efterhand.

Jag ringde den vanliga SAS supporten och beskrev att det blev något fel på hemsidan när jag sökte på min tänkta resa och att jag då ville lägga till sträckorna från/till Göteborg i min bokning. Troligtvis blev det ett felmeddelande eftersom SFO-CPH 19okt2020 släpptes den dagen men eftersom den flighten landar dagen efter dvs 20 okt i Köpenhamn så fanns inte CPH-GOT den 20 okt släppt än. Kan tycka att den bara hade visat ingen tillgänglighet här men vem vet hur det där funkar. Nästa dag när CPH-GOT hade släppts så ringde jag och ändrade i alla fall, utan kostnad. Fick dock betala lite mer i skatt när de två extra benen lades till.

Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT
Destination: ORD/SFO (open jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 50000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 819kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2020

map

Great Circle Mapper

Flighter:

GOT-ARN - SAS Plus
ARN-ORD - SAS Business (A330)
SFO-CPH - SAS Business (A350)
CPH-GOT - SAS Plus

Min första bonusresa bokad och troligtvis min första flight i business - ev lyckas en uppgradering när jag ska till USA nu i januari. Men vilken känsla att efter lång tids väntan och bevakande få gå in på sas.se, söka fram resan, välja business, klicka i 50% voucher och välja platser i en helt tom businesskabin (1D, 1F ska vara bra har jag hört;)). Vill också passa på att rikta ett stort tack till detta forum och alla ni som delar med er av er kunskap, mycket uppskattat!

Dock gick inte bokningen som jag tänkt, när jag sökte open jaw på GOT-ORD och SFO-GOT fick jag ett felmeddelande typ "något har gått fel". Sökte jag CPH-ORD-SFO-CPH så fanns 2st i business (via ARN). Jag bokade då detta för att säkra platserna och tänkte att jag får ringa in och fixa GOT-CPH och CPH-GOT i efterhand.

Jag ringde den vanliga SAS supporten och beskrev att det blev något fel på hemsidan när jag sökte på min tänkta resa och att jag då ville lägga till sträckorna från/till Göteborg i min bokning. Troligtvis blev det ett felmeddelande eftersom SFO-CPH 19okt2020 släpptes den dagen men eftersom den flighten landar dagen efter dvs 20 okt i Köpenhamn så fanns inte CPH-GOT den 20 okt släppt än. Kan tycka att den bara hade visat ingen tillgänglighet här men vem vet hur det där funkar. Nästa dag när CPH-GOT hade släppts så ringde jag och ändrade i alla fall, utan kostnad. Fick dock betala lite mer i skatt när de två extra benen lades till.

Kul, grattis ! :) Har du någon plan mellan SFO och ORD, roadtrip ? :D

Toppen