Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Där satt den, poängen kom in och nu har jag bokat GOT CUN med Air Canada dit vägen och Turkish hem, business class på 787 :)
Lär bli en upplevelse har aldrig åkte business long haul innan.

När kan man boka sina platser är frågan? är det när check in öppnar ? 22h innan avgång?
Eller kan jag ringa till SAS och reservera mina platser redan nu?

Ring SAS eller gå in på Mina bokningar - SAS - du bör kunna välja platser nu.

Ring SAS eller gå in på Mina bokningar - SAS - du bör kunna välja platser nu.
Tack snälla, allt gick bra förutom Turkish från cancun till istanbul.
Jag köper inte riktigt att dessa platser är upptagna.. vem vill sitta så nära en okänd människa, platserna E och F kallas honeymoon seats, men så är alla F platser bokade, förstår inte riktigt. Det skapar en del problem för mig och frugan vi får då sitta långt isär.. hm är det verkligen så att det är bokat eller ska man ringa SAS och se?

Lite info kring sätena i business på tk 787
The Best Seats In Turkish Airlines' Boeing 787-9 Business Class - Executive Traveller

turkish.png

Jag köper inte riktigt att dessa platser är upptagna.. vem vill sitta så nära en okänd människa, platserna E och F kallas honeymoon seats, men så är alla F platser bokade, förstår inte riktigt. Det skapar en del problem för mig och frugan vi får då sitta långt isär.. hm är det verkligen så att det är bokat eller ska man ringa SAS och se?

The Best Seats In Turkish Airlines' Boeing 787-9 Business Class - Executive Traveller

Visa bifogad bild 98290
Finns en stor tråd här på BC om platser i TKnya 787.

Visa bifogad bild 98290

Som @Abbs skriver - kika här på forumet - finns en stor tråd om just TK 787 och att välja platser.

Vinterns partyresa/Solsemester. Väldigt nöjd för tillfället även om SAS Tallinn inte kunde boka Suites på A380 trotts tillgänglighet på mina datum (De skyllde på något med att vissa flighter funkar bara med vissa andra, Married Segments???). Tanken är nog att byta Air China mot Lufthansa First på vägen hem, dock suger de i magen att vilja prova Air China i deras första klass.

Fan vad billigt det kan vara att resa på poäng!

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: SAS (Utresan) / Singapore Airlines, Air China, SAS (Hemresa)
Kabinklass: Business/First Class
Avreseort: Stockholm
Destination: Hong kong/Jakarta (Open Jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 97500
Skatter&avgifter (per person): ca 1600 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): November/December 2019
Bokad: Oktober 2019

SAS - A320N (ARN - CPH, PLUS)
SAS - A340-300 (CPH - HKG, Business Class)

Singapore Airlines - B777-300 (CGK - SIN, First Class)
Singapore Airlines - B777-300ER (SIN - PEK, First Class)
Air China - B747-8i (PEK - FRA, First Class)
SAS - A320N (FRA - ARN, PLUS)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Eva Air
Kabinklass: Business
Avreseort: Hong Kong
Destination: Denpasar
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 54 000
Skatter&avgifter (per person): 852kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): December 2019
Bokad: September 2019

EVA AIR - A321 (HKG - TPE, Business Class)
EVA AIR - A330 (TPE - DPS, Business Class) (planerad Hello Kitty flight)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Intressant att du inte fick in A380:n med Suites. Jag har exakt den omvända rutten bokad i Nov till HKG-träffen, alltså ARN-FRA-PEK-SIN-CGK. Jag kunde köra A380:n gamla suites PEK-SIN men det skall tilläggas att jag bara bokade till SIN först och sedan ringde in senare och lade till benet till CGK och det fungerade. Kanske värt att prova? Tallinn verkar också hitta på begränsningar ibland för att slippa boka vissa rutter. De är inte fantastiskt konsekventa.

Intressant att du inte fick in A380:n med Suites. Jag har exakt den omvända rutten bokad i Nov till HKG-träffen, alltså ARN-FRA-PEK-SIN-CGK. Jag kunde köra A380:n gamla suites PEK-SIN men det skall tilläggas att jag bara bokade till SIN först och sedan ringde in senare och lade till benet till CGK och det fungerade. Kanske värt att prova? Tallinn verkar också hitta på begränsningar ibland för att slippa boka vissa rutter. De är inte fantastiskt konsekventa.
Ja de var på håret att de släppte igenom denna bokningen. Jag hade liknande bokning innan som bokades om då jag måste va hemma igen ett visst datum (2 dagar tidigare än bokat).... Då flög jag CGK-SIN-PEK-LHR-ARN och då hade jag Suites på A380... Men nu när man bokade om blev de inte så.... Hur som klarar jag mig hem från Asien lite snabbare och kortare connections än om jag tagit A380 Suites. Låt oss säga såhär, Jag överlever :)

Ja de var på håret att de släppte igenom denna bokningen. Jag hade liknande bokning innan som bokades om då jag måste va hemma igen ett visst datum (2 dagar tidigare än bokat).... Då flög jag CGK-SIN-PEK-LHR-ARN och då hade jag Suites på A380... Men nu när man bokade om blev de inte så.... Hur som klarar jag mig hem från Asien lite snabbare och kortare connections än om jag tagit A380 Suites. Låt oss säga såhär, Jag överlever :)
Hur? Det är katastrof att inte kunna optimera. :D

Hur? Det är katastrof att inte kunna optimera. :D
Så är det, SAS Tallinn gör upp sina egna regler konstant och det är dagsformen som säger vad för regler som gäller....Jag har varit med i svängarna här på BC sen 2012 och ja de var roligt att boka dessa kaotiska resor förr. Sen efter år 2016-2018 där jag snittade 130 flighter per år (peak var 2017 med 182 flighter). Så ledsna man smått på att flyga dåraktiga vägar till sin destination. Med det skall de sägas att jag dock ibland flippar ur kontroll och bokar något dåraktigt!

Jag har sen första gången jag var i Japan, en vinter för drygt 30 år sedan, trånat efter att åka skidor där men tyckt det varit för dyrt jämfört med Alperna. Nu äntligen blir det av tack vare poäng och voucher. Vi ska bo en vecka i Japans största skidområde Niseko. Efter att rådfrågat @doc blir det Hilton Niseko Village.

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Swiss, ANA Wings
Kabinklass: Business, Ekonomi
Avreseort: Stockholm
Destination: Sapporo
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 82 500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1540 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Februari 2020
Bokad: September 2019

ARN-ZRH - LX Business A320-100/200
ZRH-NRT - LX Business B777-300ER
NRT-SDJ (Sendai) - EH Ekonomi DHC-8
SDJ-CTS (Sapporo) - EH Ekonomi DHC-8
CTS-NRT - EH Ekonomi B737-800
NRT-ZRH - LX Business B777-300ER
ZRH-ARN- LX Business CS300

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Niseko...heave on earth! Efter att spenderat ett antal januariveckor där kan jag inte annat än gratulera dig. Missa inte att även åka i Rusutsu!

Toppen