Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: Eurobonus, amex 2-4-1
Flygbolag: OS, TKx2, TG, SQx2, CA, LH
Kabinklass: Business
Avreseort: OSL
Destination: BKK, KUL open jaw
Enkelresa eller Tur&retur: open jaw
Antal poäng (per person): 82500
Skatter&avgifter (per person):780:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Nov 2019
Bokad: sept 2019
Visa bifogad bild 98089
Stötte på en estnisk paragrafryttare som inte ville tillåta några avvikelser från ett, för mig, okänt regelverk. Från början hade vi planerat
en tripp till USA, men med tanke på dollarkursen så vände vi blicken österut. Önskade en repris via Taipei med EVA, men ajabaja, det gick inte.
Istanbul lockar med ny lounge och fin business i Europa, men annars inte. Hoppas naturligtvis på att det dyker upp första klass med Lufthansa, men
om inte det är möjligt blir det kanske en variant via HKG (om inte alla ester är lika sura som min agent). Har lust att testa Emirates från HKG till BKK om det är möjligt.

Hur går rutten nu då? Inser jag inte kan klicka mig in i på bilden, vilket håll är ut och vilket hem? Är det nya A380 på SIN-PVG (eller PVG-SIN)?

Slarvigt av mig att inte skriva in flighterna.. Hemresan är via SIN. SQ830 till PVG, vilket ska betyda A380. När jag går in och tittar på expertflyer visar den i förstaklass tre rader med två plats i varje rad. Borde vara nya A380.

Nu ska ett nytt land och söderhavsö besökas. Blev inspirerad av @Kimmen00 resa till Palau. Ekonomibiljett går på ca 20 000 SEK ToR - då gläds man när det finns voucher och poäng på kontot :)

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Singapore Airlines, United Airlines
Kabinklass: Business, Ekonomi
Avreseort: Singapore
Destination: Koror
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 65 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1981 SEK
När (avresans tidpunkt): November 2019
Bokad: September 2019

SIN-MNL - SQ Business A350-900
MNL-ROR - UA Ekonomi B737-800
ROR-MNL - UA Ekonomi B737-700
MNL-SIN - SQ Business A350-900

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Palau var en favorit. Snorkling i världsklass helt klart. Men med tanke på svenska kronans skräpstatus lär ju det tyvärr inte vara billigt.. Smällar man får ta..:D

Nu ska ett nytt land och söderhavsö besökas. Blev inspirerad av @Kimmen00 resa till Palau. Ekonomibiljett går på ca 20 000 SEK ToR - då gläds man när det finns voucher och poäng på kontot :)

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Singapore Airlines, United Airlines
Kabinklass: Business, Ekonomi
Avreseort: Singapore
Destination: Koror
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 65 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1981 SEK
När (avresans tidpunkt): November 2019
Bokad: September 2019

SIN-MNL - SQ Business A350-900
MNL-ROR - UA Ekonomi B737-800
ROR-MNL - UA Ekonomi B737-700
MNL-SIN - SQ Business A350-900

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hur många länder är du uppe i nu? :) Roligt att du passar på att besöka nya länder medans du är i Singapore! Känns dock dyrt med poäng på den sträckan. Inte alltid SAS awardzoner ger en fördel... Guam som är längre bort hade ju varit billigare rent poängmässigt.

Toppen