Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Thai, Thai, Singapore Airlines, Thai, Singapore Airlines (kronologisk ordning)
Kabinklass:
Kod:
Köpenhamn-London    SAS Plus
(Övernattning i London)
London-Bangkok      Förstaklass
Bangkok-Singapore   Businessclass
(Övernattning i Singapore)
Singapore-Jakarta   Förstaklass
(2 veckors rundresa med buss i Indonesien)
Bangkok-Singapore   Businessclass
Singapore-Köpenhamn Förstaklass (skulle inte finnas enligt vanliga SAS-telefonkundtjänsten)
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Jakarta
Hemreseort: Bangkok (egentligen Surabaya, men jag får ta det på en separat biljett, jag fick så klart inte passera Singapore 2 ggr)
Enkelresa, Tur&retur eller Open-jaw: Open jaw
Antal poäng (per person): 95000 (American Express voucher)
Skatter&avgifter (per person): 3556 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Påsk (april) 2019
Bokad: September 2018

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nån diskussion om denna? Tänker på faktumet det är byte i BKK och SIN.

Nej, inga problem alls med utresan. Hemresan ville jag påbörja ifrån Surabaya (SUB->SIN->BKK->SIN->CPH) istället och tänkte att det kanske var min lyckliga dag, men att passera Singapore två gånger gick så klart inte.

När jag ringde vanliga SAS-kundtjänsten (ej Tallinn) och frågade om tillgänglighet på Singapore-Köpenhamn i förstaklass så sade de nej på mitt datum, trots att det fanns 3 revenue biljetter till salu enligt ITA Matrix. Jag frågade då SAS chatten för att få en second opinion och de kunde se en ledig plats.

Resan är lounge-centrisk, jag får testa förstaklassloungen i London, Thais förstaklasslounge med massage och golfbil Bangkok (på utresan) och private room två gånger i Singapore. Dessutom får jag äntligen tillfälle att lounge-hoppa i Bangkok (på hemresan) och besöka bl a Oman Airs förstaklasslounge (med Priority Pass).

Last edited:
Verkar helt klart som att de har börjat lätta på möjligheten med 2 stopp i Asien. Tidigare hade vi min resa med 2 stopp i Asien. Skillnaden där är att det är stopp i 2 olika zoner (Sydostasien & Centrala Asien) och att det var på en utresa med destination i Stillahavsområdet.

@Budgetresenär fick nu uppenbarligen igenom 2 stopp i samma zon som slutdestinationen. Man får hoppas att detta är ett bevis på att de återgått till de gamla mer förmånliga reglerna.

Det är lovande nyheter! Underlättar om man ska till Stillahavsområdet att exv åka med Singapore Airlines till SIN och sedan kunna studsa över till BKK för vidare färd eller vice versa :)

Jag och @André Bergström blev sugna på att testa Lufthansa First (och SQ A350 i Business).

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, United, Singapore Airlines
Kabinklass: First/Business/Ekonomi
Avreseort: ARN
Destination: IAH
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 65000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3600 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2018
Bokad: September 2018

ARN-MUC: Lufthansa Business
MUC-MEX: Lufthansa First
MEX-IAH: United Eco

IAH-MAN: SQ Business
MAN-FRA: Lufthansa Business
FRA-CPH: Lufthansa Business

Väldigt nöjd då vi får 30h i Houston, testa Lufthansa First (8,5h i FCT/FCL) och även SQ A350 i Business. Tyvärr blev det nej på returen till Arlanda, för många stopp... Men det löser vi med en enkel revenue-biljett. :)

Du ska få göra 8 flighter totalt, ring igen och be de lägga till detta så får du allt på samma bokning. Eller klagar de på för många stopp i Europa?

Får man fråga hur du hittade availability på SQ flighten? =)
Riktigt rolig routing!

Jag hittade platserna när jag använde SAS verktyg för Star Alliance-resor. Vet inte hur tillgången på den här flighten vanligtvis ser ut, men blev en solklar bokning så fort jag hittade den. Har letat efter platser med SQ på FRA-JFK tidigare utan framgång så blev riktigt nöjd när jag hittade den här.

Jag hittade platserna när jag använde SAS verktyg för Star Alliance-resor. Vet inte hur tillgången på den här flighten vanligtvis ser ut, men blev en solklar bokning så fort jag hittade den. Har letat efter platser med SQ på FRA-JFK tidigare utan framgång så blev riktigt nöjd när jag hittade den här.

Jag håller med, tack vare det verktyget har även undertecknad hittat roliga routings, så här får vi väl sjunga lovsång för SAS IT :)

Toppen