Senaste nytt

Diskussion om att matcha till sig status hos hotell

Hade hellre valt det om prisskillnaden kunnat motivera mig, men var lite småsnål-:) Läget verkar ur min aspekt faktiskt bättre och mer centralt vad jag kunnat läsa mig till på nätet avseende Hiltonhotellet på Orchard road. Vi får se, har aldrig varit där men nu är det "lagt kort ligger" hehe.

Hade hellre valt det om prisskillnaden kunnat motivera mig, men var lite småsnål-:) Läget verkar ur min aspekt faktiskt bättre och mer centralt vad jag kunnat läsa mig till på nätet avseende Hiltonhotellet på Orchard road. Vi får se, har aldrig varit där men nu är det "lagt kort ligger" hehe.
Ha det så trevligt!

Hur länge är man Diamantmedlem på Hilton? Bor ni 30 stays/nights per år eller kan man söka nytt medlemskap varje år?
Är själv permanent Guldmedlem sedan 15 år tillbaka då AmexHilton delade på sig. Kommer jag förlora den statusen om jag matchar? Är det värt det?

Du är har normalt sett statusen det år du tjänar in den samt året efter. Matchad status verkar dock, tack och lov, bara gälla ett år.

Vet inte hur alla andra gör, men jag kvalar på alla tre sätten.

För novisen, hur går jag bäst till väga för att statusmatcha?
Öppnar jag konto på varje hotell innan jag börjar matcha?
Kan jag ha flera konton på varje hotell? Om ja är det bra?
Vad ska jag satsa på?

Hej och välkommen, Amoss!
För att svara på dina frågor i ordning: ja, öppna konto i vart och ett av programmen du är intresserad av. Ett konto per program, fler tillför inget (utan riskerar att du blir "diskad").

Om du inte har status (på gång) i något program kan du exv köpa 200 Rezidoraktier för att få Club Carlson Guld eller (valfritt antal) aktier i Accor Hotels för guldstatus hos dem. Eller skaffa AmEx Platinum för att få en handfull ... Sedan är det bara att börja matcha!
Vissa kedjor matchar ibland mot "flygstatus" e dyl.
Best Western verkar ha stående matchningserbjudande, andra har kampanjer.

Vilka som är lönt att satsa på beror sist och slutligen på ditt resemönster.

Det finns trådar i forumet om det mesta av ovanstående, just nu sitter jag inte riktigt så att jag kan länka enkelt.:rolleyes:

Tack för detta!
Ska ta mig tid och läsa mig igenom tidigare inlägg men redan nu känner jag att "mycke blir de".

Har lyckats matcha min frus NC guld till CCG och undrar om det är någon som känner till om det går att matcha ett hotellprograms status mot ett flygbolags?

Någon med erfarenhet?

Toppen