Kai Groundstroem
Medlem
Även om diskussionen är intressant känns det som tråden spårat off topic nu
Du kan ju alltid välja att betala mer för flexibilitet
Lufthansa frågar ju om du vill betala mer, förlåt, om du vill ha en flexibel ordning
Du kan se det lite så härEra resonemang är alltså "det är självklart eftersom det står så i reglerna"? Jag köper inte det. Man borde få förvalta sin betalda resa hur man vill, precis som med andra resor eller tjänster du köper. Hade flygbolaget haft rimliga IT-system hade man lätt kunnat meddela vilken flight man inte tänkte åka samt om man ville ställa den till förfogande för någon annan.
Tror nog de flesta utomstående (som inte är så insatta i flygindustrins stenåldersregler) tycker det är en konstig regel och därför är det ganska konstigt att säga att det är en självklarhet när någon som inte är så insatt kommer och frågar om hjälp på området.
IATA biljett i Y klass (YIF) kostar 10.589 SEK exkl. skatter för Stockholm-Zürich enkel.Sedan att det är galenskap att det skall kosta 8437kr att flyga i business till Zurich är en helt annan femma
Jag har en resa nästa vecka med SAS: KLR-ARN-HEL, HEL-ARN-KLR. Måste åka till (svenska) huvudstaden tidigare och missar därför första benet. Ringde SAS och frågade vad vad som gällde. Förväntade mig att ARN-HEL skulle brinna inne men hoppades på att kunna använda hemresan. Till min stora förvåning fick jag svaret att det gick bra att hoppa på i Stockholm eftersom detta var en utlandsresa. Hade andra benet varit till en svensk destination hade det inte fungerat. Så jag fick rådet att inte peta på biljetten alls utan checka in och gå ombord på ARN. Helt nytt för mig.
Om inlägget borde vara en ny tråd i SAS-forumet får mod gärna flytta den.