Homer
Medlem
Jag tolkar texten som att det högre priset gäller för de som INTE är anställda på Regeringskansliet eller Sid. Men det är lite luddigt formulerat.
Nej det är inte alls luddigt, det är jag som läst fel
Jag tolkar texten som att det högre priset gäller för de som INTE är anställda på Regeringskansliet eller Sid. Men det är lite luddigt formulerat.
Most officials hold a blue UNLP (up to D-1 level), which is similar in legal status to a service passport (however, diplomatic status may be conferred on the holder if the visa issued in the UNLP is a diplomatic visa). A red UNLP is issued to particularly high officials (D-2 and above), and depending on their rank, this may confer diplomatic privileges and the red UNLP may therefore be similar to a diplomatic passport.
Man slipper ju kostnaden för att skaffa ett vanligt pass.
Du kan få i hemläxa att ta reda på hur många som har tjänstepass men inget vanligt pass.
Tror inte vare sig Regeringskansliet, Sida eller Polisen är intresserade av
någon samkörning av registren
Det är en sanning med klar modifikation. Får mig att tänka på detta ärende som nyss hanterats i Sverige:Jag antar att den största fördelen med Diplomatpass måste vara diplomatisk immunitet? Dvs att man i princip kan göra vilka dumheter som helst och komma undan med det, bara man visar upp passet.
Det är en sanning med klar modifikation. Får mig att tänka på detta ärende som nyss hanterats i Sverige:
Därför döms diplomaten – trots diplomatiskt pass