Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Jag har bytt skärm ett par ggr och köpte nytt batteri förra sommaren så i övrigt fungerar allt ”hyfsat”.

För mig är det mer principiellt att ett företag tvingar mig att avsluta en telefon som fungerar. Särskilt med tanke på att Amex huvudapp, som behandlar betydligt mer känslig data (köp, fakturor mm) INTE kräver IOS 18.
Sen är det väl bättre att man har längre stöd för huvudappen än Experiences… om man måste välja ;)

Besök på Luzette Stockholm. Mycket god kall tomatsoppa. Schnitzeln var god men såsen gjorde dessvärre paneringen lite blöt. Tråkigt.
20250718_183454.jpg
20250718_180851.jpg

Sigtuna Stadshotell igen. Sparris förrätt ok. Gazpacho med räkor gott. Båda tog halstrad tonfisk till varmrätt. En riktigt höjdare. God jordgubb efterrätt.
Vinlistan har tappat flera av de mest intressanta äldre viner som bara fanns som enstaka flaskor sist vi var här.

Men en bättre Condrieu var magiskt till maten och de varma vindarna och utsikt över vattnet. Rekommenderas särskilt sommartid.
IMG_20250724_174256.jpg

Hade siktet inställt på Laaventura men var bortrest en del under månaden och blev också sjuk så tänkte om. Var ute på en promenad i stan en av de fina dagarna nyligen med fru dave.s och tog en lunch på Ulla Winbladh. Gillar stället generellt, brukar alltid satsa på julbord där. Stabilt, traditionellt och Djurgården är fint!

Supergott och trevligt. Blev toast skagen, biff rydberg och fisk. Rejäla portioner, framförallt för lunch! Skagenröran tillhör de godaste jag ätit. Även potatisen (färsk, kokt) till fisken (ej på bild) var helt fantastisk.

Bra service osv men inget speciellt, blev lite bortglömda i omgångar. Såg också att tex Rydberg kostar över 400 normalt. Hade jag betalat det hade det inte känts bra. 200-250 för den rätten vore rimligt. Trevligt på dining by amex iallafall och underlättas såklart av semester och sommardagsinramning på Djurgården.

(bilderna blev konstiga här pga hdr-bilder där hdr försvunnit så de är mindre gula normalt)

Screenshot 2025-07-26 at 10.58.01.png

Screenshot 2025-07-26 at 10.58.13.png

Screenshot 2025-07-26 at 10.58.24.png

Dottern var på Kasai i förrgår och riktigt nöjd med deras vegetarisk avsmakningsmeny som ingår i Amex Dining. Bilderna såg bra ut med en hel del variation.

Denna omgång blev det Vessel, visst det är lite trist att det bara fanns två att välja på i Malmö men jag tycker båda är riktigt bra.

Maten var god och man blev verkligen mätt, service nivån var på topp och vi blev bjudna på dessert för att vi fick vänta "för länge på maten".
Det var inget problem för våran del men servitören insisterade. Tyvärr regnade det så vi kunde inte njuta av deras uteservering vilket annars ser trevlig ut. Mycket nöjd, rekommenderas!

Passade även på att återbesöka Scandic Triangeln, börjar bli slitet nu men bra location och fin utsikt. En bolt kostade knappt 200kr till Vessel.
IMG_9679.jpg
IMG_9680.jpg

Toppen