Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Du behöver väl inte välja, varför inte använda båda förmånerna? ;)

Tänk på att Johan P (gratis 2-rätters middag) endast gäller bokningar mellan mån - torsdag, dvs ingen helg.
MJs kan du käka på när du vill (bara du använder platinumkortet vid betalning, såklart).
Skulle ju kunna ta en fördrink på MJs och en liten förrätt

Jag valde att spendera min utländska kredit på Marsan i Paris. En tvåstjärnig krog. Tanken var att vi skulle äta en trerätters lunch på fredagen men de ringde och sa att restaurangen var arrenderad och ville boka om oss. Vi valde att boka om till lördagen. Vad vi inte visste var att de bara har luncherbjudandet på vardagar så det vi hade att välja på var 6 eller 9 rätter. Därutöver kunde man uppgradera vissa rätter om man t ex ville äta caviar eller blå hummer. Vi valde 6 rätter utan tillägg och det billigaste vinpaketet. Det landade ändå på 8000 kr för två personer. Saftigt för en lunch, även efter Amex kreditering på 2000 kr.

Själva krediteringen gick dock smidigt. Den kom ett par dagar efter besöket.

Mysig måndagsmiddag på Jacqueline! Steak tartare och Västerbotten/löjromspizza :)

Allt på menyn ingick utom Latkes löjrom och entrecôte.

Gott och bra service!
283e5a7673e19a6ed88238024562df8c.jpg
803fb2600e3424cc7a26969417cd05fc.jpg

Skickat från min SM-A705FN via Tapatalk

...
Nu i början på augusti så sa jag upp mitt Platinum inför den kommande devalveringen av MR. Efter att kortet sagts upp såg jag att resterande del av innevarande månadsavgift för kortet krediterats. Då slog det mig att jag inte sett någon kreditering av besöket på Botafumeiro. Efter att ha samtalat med kundtjänst om detta fick jag följande besked:
1) krediteringarna dröjer upp till 150 dagar p.g.a. problem med datasystemen (vilken skräll :rolleyes:)
2) jag kommer få ett mejl när krediteringen gått igenom och kommer då behöva kontakta kundtjänst för att välja mellan att få pengarna utbetalda till bankkonto eller kreditera fakturan på SAS AmEx-kortet jag fortfarande har kvar

Ska bli mycket intressant att se om det dyker upp något mejl.
Samtalade med kundtjänst idag gällande ett annat ärende. Passade på att fråga hur det går med krediteringen, även om det är en bit kvar till 180 dagar.
Som jag misstänkte, efter att otaliga gånger stött på strul med AmEx kampanjer, så fanns det inget pågående krediteringsärende utan fick beskedet att jag var tvungen att ha haft kvar platinum-kortet för att var aktuell för krediteringen. Jag förklarade att jag visserligen hört om andra som fått just det beskedet, men att jag blivit lovad av kundtjänst att krediteringen skulle överföras till mitt SAS AmEx Premium som jag har kvar alternativt utbetalt till bankkonto. Lyckligtvis för jag numera, på förekommen anledning, logg över mina kontakter med AmEx kundtjänst och kunde därför hänvisa till ett specifikt telefonsamtal ett visst datum. Ärendet är nu satt under utredning och jag kommer få återkoppling inom 14 dagar (påstår de i alla fall ;)). Agehalls budord om att inte lita på kundtjänst är bör verkligen inte begränsas till flygbolag.

Vassa Eggen i torsdags. Mycket god havsaborre och efterrätter! Och bra service.

Jag hade dock missat att de kör live musik vissa kväller och detta förstörde hela upplevelsen. Det gick inte att prata med varandra. Personalen bjöd på öronproppar till och med. :confused: Så kolla upp det.

Toppen