Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Måste ju vara specifikt för Sverige för att stävja ett beteende? På mitt brittiska Platinum, med samma förmån (så jag gissar att det är samma back-end) så kommer kreditering bara några dagar efteråt.
Precis och det gynnar ju ingen av oss Amex-innehavare att en del hela tiden ska utnyttja alla erbjudanden till max och dessutom skriva om det i ett öppet forum (som Amex-anställda säkert läser i). Det gör ju att de hela tiden måste skruva på villkoren för alla sina kunder. Tack för det.
 

EgOscar

Medlem
Precis och det gynnar ju ingen av oss Amex-innehavare att en del hela tiden ska utnyttja alla erbjudanden till max och dessutom skriva om det i ett öppet forum.

AMEX har användar-data tillgänglig för alla sina kunder så det skulle vara sorgligt om de behöver utvärdera och anpassa sina kampanjer baserat på en handfull användares reflektioner och omdömen på internet-forum.
 
AMEX har användar-data tillgänglig för alla sina kunder så det skulle vara sorgligt om de behöver utvärdera och anpassa sina kampanjer baserat på en handfull användares reflektioner och omdömen på internet-forum.
Det ena utesluter väl inte det andra och de bevakar säkert en del forum för att snabbt snappa upp missar i sina erbjudanden. Det hjälper ju inte att bara konstatera faktum i efterhand.
 

Hafermann

Medlem
Ser att många här skriver att det kan ta upp till 150 dagar. Läser man det finstilta är det 150 dagar efter erbjudandets slutdatum, vilket innebär ungefär 31/5 2023. Bara för info.
 
Ser att många här skriver att det kan ta upp till 150 dagar. Läser man det finstilta är det 150 dagar efter erbjudandets slutdatum, vilket innebär ungefär 31/5 2023. Bara för info.
Det kan ju handla om en inbyggd fördröjning som enbart drabbar nya kortinnehavare, där de vill plocka hem tillräckligt med månadsavgifter (som nämndes ovan). Möjligen har de därför numera infört en manuell kontroll (och godkännande) efter att köpet har triggat erbjudandet. Annars finns det ju ingen rimlig anledning till att det ska ta lång tid. Jag har i alla fall fått krediteringar inom max en vecka vid tidigare kampanjer så det ska bli intressant hur det blir nu.
 

Hafermann

Medlem
Det kan ju handla om en inbyggd fördröjning som enbart drabbar nya kortinnehavare, där de vill plocka hem tillräckligt med månadsavgifter (som nämndes ovan). Möjligen har de därför numera infört en manuell kontroll (och godkännande) efter att köpet har triggat erbjudandet. Annars finns det ju ingen rimlig anledning till att det ska ta lång tid. Jag har i alla fall fått krediteringar inom max en vecka vid tidigare kampanjer så det ska bli intressant hur det blir nu.

Räknar mig inte till ny kortinnehavare efter 5 år. Men det var beskedet jag fick, då min transaktion från tidiga juli inte krediterats. Den rimliga anledningen är säkert att man 1/9 höjer avgifterna, och detta är ett (fult) sätt att binda de som funderat på att avsluta sitt kort.
 
"gratis" kanske man inte ska kalla det, jag har haft plat i flera år och i mitt tycke en rätt hög spend varje månad. Trots detta har jag ändå inte fått någon kreditering efter en månad :)
Och jag som tyckte att jag var så tydlig med mitt inlägg, när jag skrev ”gratis” och skruvade upp ironin på högsta volym :)

Det jag menade är helt enkelt att det nu blir kännbart för de som endast skaffat korten för en ”gratis” måltid, att det inte är gratis.

Personligen hade jag tyckt att det vore ett bra system att man ska ha haft sitt kort en viss period för att få krediteringen. På så sätt skulle du få den snabbt men friplatsen skulle få vänta, låt säga 150 dagar.
 
Last edited:
Toppen