Stämmer, det var strax innan kortet tyvärr avvecklades. I många år fram tills dess så var det fria antal besök på de flesta priority pass loungerna (tror man kunde ta med en vän också om jag minns rätt) samt att kortet var gratis för EBG och uppåt. Annars 525kr månaden och 20 eurobonuspoäng per 100kr(!) Värdet var helt otroligt bra!På SAS Diners Clubtiden vill jag minnas att det var ett fribesök per 10k spenderat eller nåt
På SAS Diners Clubtiden vill jag minnas att det var ett fribesök per 10k spenderat eller nåt
Och antalet fria loungebesök byggde på spenden året innan. Jag kan inte heller minnas att det fanns något sätt att själv kolla hur många loungebesök man hade kvar.De sista åren var det så. Innan dess var det fria besök.
Intressant. Jag fick hem kortet i veckan så har inte hunnit kolla/använda det än. Men enl deras sida kommer fler tjänster läggas till. Jag tänkte skicka ett mail till kundservice och kolla just loungenSpännande! Jag registrerade mig och väntar på bekräftelse så får vi se. Som jag förstått det registrerar man Diners Club med priority pass för tillgång. Har du testat det med detta kort?
OK, så i praktiken handlar det om priority pass medlemskap för loungebesök men det står inget i FAQ om vad varje besök kostar.Fick svar snabbt. Se bild och sen länk nedan.
![]()
Airport Lounges Access | Diners Club International
Access exclusive airport lounges around the world with your Diners Club credit card. Find an airport lounge to relax and unwind while you travel.www.dinersclub.com
Det räcker dock inte bara med Priority Pass, utan man måste ha ett Diners för att komma in.OK, så i praktiken handlar det om priority pass medlemskap för loungebesök men det står inget i FAQ om vad varje besök kostar.