Fick ett Swedbank Platinum med tillhörande Loungekey för ca ett år sedan och har därför av ren nyfikenhet börjat kolla alla pp-lounger jag besökt om det också hade funkat med Loungekey och svaret har hittills varit ja på samtliga. I och för sig är det väl bara ~15 stycken men verkar som att det är ett hyfsat kort.Det finns ju också Swedbanks samarbete med Loungekey, men jag vet inte så mycket om det. Ska finns ca 700 Lounges totalt.
LoungeKey
Min erfarenhet är också att det är rätt lika men nog måste det skilja en hel del ändå. PP säger sig funka på 1200+ lounger och Lounge Key enligt Swedbank på 750+ lounger. Aspire på Kastrup är ett exempel där PP fungerar men inte Lounge Key.Fick ett Swedbank Platinum med tillhörande Loungekey för ca ett år sedan och har därför av ren nyfikenhet börjat kolla alla pp-lounger jag besökt om det också hade funkat med Loungekey och svaret har hittills varit ja på samtliga. I och för sig är det väl bara ~15 stycken men verkar som att det är ett hyfsat kort.
Absolut! Jag har ett PP och använder det hyfsat frekvent, men eftersom jag råkade få ett Loungekey också så tyckte jag det skulle vara intressant att jämföra. Och som sagt verkar det vara ett helt ok kort.Min erfarenhet är också att det är rätt lika men nog måste det skilja en hel del ändå. PP säger sig funka på 1200+ lounger och Lounge Key enligt Swedbank på 750+ lounger. Aspire på Kastrup är ett exempel där PP fungerar men inte Lounge Key.
Väldigt få tycker jag är en överdrift. Visst, betydligt färre än Visa/MC men ställen som Coop, Ikea, Classe, CircelK och de flesta restauranger tar det.
Att ge loungeaccess och kickback i form av SAS-poäng är det väl ingen annan som gör, eller? Möjligen kanske AmEx Platinum om man växlar amexpoäng till SAS-poäng men då ska man även kunna motivera årsavgiften (på annat sätt).
Är man ofta på Arlanda är det en no-brainer, se den här tråden: http://www.businessclass.se/forum/threads/amex-lounge-på-arlanda-pontus-in-the-air.90215/Det är bara att söka på gamla inlägg så ser man att det är mycket enkelt att motivera årsavgiften på Amex Platinum för en frekvent resenär!
Fick just Diners räkningen för december, själv var jag lite mer frikostig, tar kortet ur plånboken med 3004 poäng i utgående saldo.
I sann jul anda, och med en tår i ögat, så skänker jag dom 4 poängen till Diners,i utbyte mot ett gäng lounge besök, som helt plötsligt blev extra mycket värda pga SAS neddragningar.
Blev 252 poäng för mig... Som jag sagt tidigare - vilket fantastiskt kort de första åren. 525kr, 20 EB-poäng per 100kr och fritt antal besök i många lounger! Good times!Lite humor, idag kom till och med dom sista 4 poängen in efter 2,5 årOch jag som redan skrivit av dom på blåskontot!
Visa bifogad bild 91716
Ännu mer fantastiskt blev kortet för alla de som pluggade på en viss ekonomhögskola i centrala Stockholm. Alla studenter erbjöds nämligen kortet gratis i tre år i samband med skolans 100-årsjubileum. När de tre gratisåren hade passerat då glömde(!) SEB Kort/Diners bort att börja fakturera årsavgiften och det blev i praktiken helt gratis!Som jag sagt tidigare - vilket fantastiskt kort de första åren. 525kr, 20 EB-poäng per 100kr och fritt antal besök i många lounger! Good times!