Senaste nytt

Diners club läggs ned?

Nej, fram till några år sedan hade svenskt DinersClub kortinnehavare fri tillgång till deras partnerlounger. Obegränsat.
Ja det var så jag menade. Alltså jag undrade om du med "policyändring gällande loungeaccess som satte sista spiken" menade att de började begränsa loungetillgången till ett besök per 10 k spend året innan. Och så menade du ju om jag nu fattar rätt.

Om man nu inte har ett Amex redan borde det väl vara givet att skaffa ett SAS Amex Classic utan årsavgift för att åtminstone få samma poängintjäning vid köp. Loungetillgången får dock lösas på annat sätt.

Tänker jag rätt. Missar jag något?
Skulle nog säga SAS AMEX Premium som är gratis första året och sen utvärdera 12 månader senare vilket kort man ska ha.

Skulle nog säga SAS AMEX Premium som är gratis första året och sen utvärdera 12 månader senare vilket kort man ska ha.
Strikt rationellt har du naturligtvis rätt. Nu känner jag mig själv och är rätt trög med denna typ av utvärderingar/förändringar så tar jag Premium blir jag nog kvar med Premium under rätt lång tid vare sig det egentligen ger valuta för avgiften eller ej. :oops:

Strikt rationellt har du naturligtvis rätt. Nu känner jag mig själv och är rätt trög med denna typ av utvärderingar/förändringar så tar jag Premium blir jag nog kvar med Premium under rätt lång tid vare sig det egentligen ger valuta för avgiften eller ej. :oops:
Lägg en påminnelse i kalendern att det ska sägas upp och bytas till classic typ 11,5 månader fram i tiden ;)

Finska gänget på den här sidan viken är ganska upprörda om denna nyhet. Finnair DC brukade vara ett bra kort med fri lounge samt 3p per €, men nu slopas detta kort och vi har praktiskt inget vettigt kort längre :(

Finska gänget på den här sidan viken är ganska upprörda om denna nyhet. Finnair DC brukade vara ett bra kort med fri lounge samt 3p per €, men nu slopas detta kort och vi har praktiskt inget vettigt kort längre :(
Kanske dags för Amex att komma med ett erbjudande.:)

Vad är det som gälleri Finland hädanefter? Har ni några alternativ som inte är kopplade till flygbolag?

Toppen