Senaste nytt

Dina kommande flygningar

Det var lite annorlunda. Bokade du enkel ekonomi med BA till LHR och köpte uppgradering via manage my booking?
Över pölen x2 med LifeMiles? :)

Exakt så! Sträcka nr.2 med BA-nummer, flygs av Aer Lingus och där finns bara Ekonomiklass. Tänkte dock köpa till deras förbeställbara "matlåda", som tydligen ska vara OK :)

Bokade en långweekend i London med frugan för att säkerställa att jag når BAEC Gold

13SEP2013 BA781 ARN-LHR CE
16SEP2013 BA780 LHR-ARN CE

Mina resor ser ut som följande

SEP / ARN-IST / TK / Business
SEP / IST-HKG / TK / Comfort
SEP / HKG-IST / TK / Comfort
SEP / IST-ARN / TK / Business
OKT / ARN-CPH / SK / Economy
OKT / CPH-WAW / SK / Economy
OKT / WAW-IST / TK / Business
OKT / IST-KUL / TK / Business
OKT / KUL-SIN / MH / Business
OKT / SIN-KUL / MH / Business
OKT / KUL-IST / TK / Business
OKT / IST-WAW / TK / Business
OKT / WAW-CPH / SK / Economy
OKT / CPH-ARN / SK / Economy
NOV / ARN-TXL / LH / Economy
NOV / TXL-ARN / LH / Economy
NOV / ARN-IST / TK / Business
NOV / IST-BKK / TK / Business
NOV / BKK-IST / TK / Business
NOV / IST-ARN / TK / Business
DEC / ARN-IST / TK / Business
JAN / IST-MLE / TK / Business
JAN / MLE-CMB / TK / Business
JAN / CMB-KUL / MH / Business
JAN / KUL-HKG / MH / First
JAN / HKG-LHR / BA / First
JAN / LHR-LAX / AA / First
JAN / LAX-IST / TK / Business
JAN / IST-ARN / TK / Business

Resan i Januari blir min allra först resa i första klass.
Kommer ni andra ihåg om hur det kändes första gången ni åkte första klass? Är det något ni alltid kommer minnas eller hade ni för höga förväntningar?

Last edited:
Tillkommit en snabbresa till London utan natten mellan lördag/söndag inbokat, därmed omöjligt att biljettera som billig CE resa. Måste hem till ett visst 40 års firande :)

22 AUG BA775 ARN-LHR ET
24 AUG BA778 LHR-ARN ET

Jag åker med ny, potentiell uppdragsgivare så det är inte läget att trycka till med en flex CE biljett om man inte får uppgraderingar eftersom han betalar. Just nu finns det uppgraderingar på utresan, men ej på hemresan. Har precis hittat ett billigare hotell i London, så kommer föreslå återinvestering i CE uppgradering på utresan.

I alla fall, min första BA ET resa sedan jag åkte som student LHR-SVG sommaren 1991 :) Perfekt första steg i rehabiliteringen med mina nya diagnoser:
FCS - First Class Syndrome
PPS - Private Plane Syndrome

Kommer ni andra ihåg om hur det känndes första gången ni åkte första klass? Är det något ni alltid kommer minnas eller hade ni för höga förväntningar?

Min första F resa var MUC-SFO i 2004 med LH som en OpUP vid gaten, så jag hann inte med att ha förväntningar :) Men, det kändes ohört bra att vara en av två gäster med 8 stolar och två flygvärdinnor som tog hand om oss..

Mina resor ser ut som följande

SEP / ARN-IST / TK / Business
SEP / IST-HKG / TK / Comfort
SEP / HKG-IST / TK / Comfort
SEP / IST-ARN / TK / Business
OKT / ARN-CPH / SK / Economy
OKT / CPH-WAW / SK / Economy
OKT / WAW-IST / TK / Business
OKT / IST-KUL / TK / Business
OKT / KUL-SIN / MH / Business
OKT / SIN-KUL / MH / Business
OKT / KUL-IST / TK / Business
OKT / IST-WAW / TK / Business
OKT / WAW-CPH / SK / Economy
OKT / CPH-ARN / SK / Economy
NOV / ARN-TXL / LH / Economy
NOV / TXL-ARN / LH / Economy
NOV / ARN-IST / TK / Business
NOV / IST-BKK / TK / Business
NOV / BKK-IST / TK / Business
NOV / IST-ARN / TK / Business
DEC / ARN-IST / TK / Business
JAN / IST-MLE / TK / Business
JAN / MLE-CMB / TK / Business
JAN / CMB-KUL / MH / Business
JAN / KUL-HKG / MH / First
JAN / HKG-LHR / BA / First
JAN / LHR-LAX / AA / First
JAN / LAX-IST / TK / Business
JAN / IST-ARN / TK / Business

Resan i Januari blir min allra först resa i första klass.
Kommer ni andra ihåg om hur det kändes första gången ni åkte första klass? Är det något ni alltid kommer minnas eller hade ni för höga förväntningar?

Jag kommer alltid att minnas det. Hade ju enbart åkt economy innan så förväntningarna var på topp och kan inte säga att jag blev besviken. Sen visade det sig att hemresan i F var flera ggr bättre än utresan.
För en som är van att resa i C är det kanske inte lika mycket wow över att åka first, men går man från economy till first är det påtaglig skillnad :)

Jag kommer alltid att minnas det. Hade ju enbart åkt economy innan så förväntningarna var på topp och kan inte säga att jag blev besviken. Sen visade det sig att hemresan i F var flera ggr bättre än utresan.
För en som är van att resa i C är det kanske inte lika mycket wow över att åka first, men går man från economy till first är det påtaglig skillnad :)

Personligt tyckte jag skillnaden var mer markant att gå från Y till C, än från C till F. Visst, detaljerna i F är skillnaden men att gå från upprest till liggandes och med så mycket plats var helt underbart. Min första Y till C upplevelse fick jag redan 1994 med SAS mellan EWR och OSL som en OpUP.

Toppen