Påskresan till Grekland blev precis bokad. Visst, man kan åka mer direkt än så här, men mitt största intresse är att flyga. Sen vill jag gärna testa på om jag får några statusförmåner, nya flygbolag, nya flygplatser, nya lounger samt att min pointbooster mår bra av detta. Följande bokat (allt i Y):
Numera är det mest kort resor till Ryssland. blir säker en till under nästa vecka .
Men årets höjdpunkt närmar sig med stormsteg Formel 1 i Sepang I år blir det tillsammans med dotter och svärson. Sedan är det någon veckas semester innan det blir mera Ryssland
22/2 GOT-CPH-BKK
23/3 BKK-KUL
26/3 KUL-BKK
1/4 BKK-CPH-GOT
Så klart samtliga i C
11/4 ARN - CPH SAS Business Class
11/4 CPH - DOH Qatar Business Class
12/4 DOH - DXB Qatar First class
18/4 DXB - DOH Qatar First Class
19/4 DOH - CPH Qatar Business Class
19/4 CPH - ARN SAS Business Class
Jag kunde inte låta bli en långhelg i Rom i senare delen av april. Och det inkluderande en flygning ARN-FCO med Ethiopian i Business!
KRN-ARN = 1.094 kr, ARN-FCO = 2.611 kr, FCO-OSL-ARN-KRN = 1.354 kr
Totalt 5.014 kr för hela resan och jag slapp "onödiga" hotellnätter på Arlanda eftersom det går att flyga alltihop på en och samma dag i bägge riktningarna. Jag valde SAS hem pga priset (endast 260 kr mer än för KRN-ARN på utresan!) samt att jag inte uppskattar att flyga i ottan. 12:55 kändes mera humant än 06:50...
Ska bli kul att hinna testa ET innan de lägger ner ARN-FCO och börjar flyga direkt till ADD!
20120420 / KRN-ARN / SK / Economy (W)
20120420 / ARN-FCO / ET / Business (D)
20120424 / FCO-OSL / SK / Economy (T)
20120424 / OSL-ARN / SK / Economy (T)
20120424 / ARN-KRN / SK / Economy (T)
11/4 ARN - CPH SAS Business Class
11/4 CPH - DOH Qatar Business Class
12/4 DOH - DXB Qatar First class
18/4 DXB - DOH Qatar First Class
19/4 DOH - CPH Qatar Business Class
19/4 CPH - ARN SAS Business Class
Jag gillar att du slog till på F mellan DOH och DXB. Den sträckan är ju ungefär som ARN-OSL, dvs de hinner knappt få upp hjulen innan man ska ner igen. Rapportera gärna hur servicen blev på den sträckan.