Senaste nytt

Din längsta och kortaste flygresa?

Längsta har jag dålig koll på, kan varit frankfurt till shanghai (FRA-PVG)

Kortaste är definitift kalmar till ronneby (KLR-RNB) när sas hade dille på att flyga via kalmar ned. man han knapt starta från kalmar så var man framme (tog nog knappt 10 min flygtid med boeing 737)

MHQ-ARN 76 Miles tror jag är min kortaste. Har flugit helikopter kortare och så, men för reguljärflyg är ovanstående min kortaste.

DFW-HKG 8123 Miles är min längsta. Även varit bokad på DOH-AKL men den blev ombokad till annan rutt...

Min kortaste resa: Washington Dulles Intl. (IAD) - Richmond International (RIC) 100 miles
Min längsta resa: Amsterdam Schiphol Airport (AMS) - Singapore Changi Airport (SIN) 6534 miles

Min förhoppning är att kunna slå båda dessa "rekord" senare i sommar. Återkommer i ärendet. :)

Förhoppningen slog in.

Kortast resa: Dabo, Singkep (SIQ) - Tanjung Pinang, Raja Haji Fisabilillah Intl. Airport (TNJ) 97 miles
Längsta resa: London Heathrow Airport (LHR) - Singapore Changi International (SIN) 6765 miles

Min kortaste är nog KID-RNB. 52 miles (83 km), den flögs i början på 2000-talet av MUKAir som del av linjen CPH-RNB (ibland var det KLR ibland KID)

Längsta: Singapore - London, 6765 miles, ca 13h
Kortaste: Victoria - Vancouver, 40 miles, ca 15min. Kort men trevlig tur med en Bombardier Q400 där man flög lågt med bra vyer

Toppen