Senaste nytt

Din längsta och kortaste flygresa?

Kortaste: Wilkes-Barre/Scranton (AVP) - Newark (EWR) 93 miles. Åkt samma sträcka cirka 15-20 gånger.
Längsta: Vet ej, men den längsta på samma flightnummer var Sydney (SYD) - London (LHR) 10 573 miles. I praktiken var det dock två flighter mellan Sydney och Singapore, samt Singapore till London, fast på samma flightnummer och med samma plan. (6 765 miles mellan Singapore och London)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

DrKlas

Medlem
Nytt bottenrekord idag för mig om man räknar i miles på Great Circle Mapper: 90 miles mellan Zürich och Stuttgart. Men i verkligheten flög vi kors och tvärs i låg fart så sträckan var nog nästan dubbelt så lång och vi var i luften i drygt 31 minuter. En flaska vatten och chokladbitar hann det serveras i ekonomiklass i planet som hade sex rader buisness (där det serverades bättre dryck och tilltugg).

Nytt rekord i Eurobonuspoäng per mile blir det i alla fall! 6.7 poäng/mile om jag läst Swiss-tabellen rätt.

Längsta flygningen är fortfarande Frankfurt-Singapore (6389 miles) och efter mellanlandning där vidare i samma stol till Sydney.
 
Kortaste blir mellan öarna på Hawaii
HNL-OGG 100 Miles

Längsta är på vägen dit
CPH-SFO 5487 Miles

Annars toppar väl Herr. Fridolin kortaste resa med ARN-BMA(21 miles). Inte kommersiellt så kanske inte räknas ändå ;)
 

FFlash

Medlem
ARN-MHQ 76 miles är väl kortaste kommersiella, även om jag kört också SJY-VAA 42 miles som mellanlandning i SJY från HEL.

Pinsamt dock var det på BKK-AKL i economy 5933 miles
 
Toppen