Senaste nytt

Diamond Fast Track

Glömde att skriva att det är ett amerikanskt kort så det är alltså USA regler som gäller där. Vet inte vad de har för erbjudande i Sverige.

Vad surt för svensken. I Storbritannien får både huvudkortsinnehavaren och extrakortsinnehavaren Diamond direkt genom AmEx Centurion.

Skillnaderna är inte jättestora men de märks. Den största skillnaden från guldmedlemmar är att man inte behöver fundera över uppgraderingar, de är hur självklara som helst och skulle de ändå mot förmodan inte ske så har man Exec lounge access ändå. Man får alltid ett rum oavsett när på dygnet man dyker upp. Det verkar inte vara en option för Hilton att säga att man är tidigt ute vid incheckningen eller att man ber om en FÖR late check out (19:00 nu senast). Extra poäng etc. såklart. Men som sagt Hilton Hhonors är mycket bra redan på guldnivån!

Sen vill jag inte låta som en gammal gnällig gubbe (jag är jo trots allt, en ung man) men att gnälla på alla dessa "förmåner" man "får" som EBP eller Centerion medlem är lätt provocerande när det finns HH medlemmar som t.ex. jag som kvalificerar för ovan nivå varje år med egna pengar. Nackdelen med HH är att man delar ut status (i första hand Guld) tillsammans med ett Corn Flakes packet känns det som, utan några motkrav. Det urvattnar delvis våra intjänade förmåner då det blir flera som då t.ex.kämpar om samma rumsuppgradering. Inget personligt mot någon av er här, säger bara grattis att ni får möjligheten. Men kom ihåg att andra får till detta "den vanliga vägen" utan gnäll :)

Lite gnällig är du nog allt med tanke på att den enda som har klagat i tråden hittills är du själv som påpekar att du tycker att HH gold delas ut i cornflakespaket. Ingen annan klagar ju i tråden vad jag kan se! :confused:

Själv tycker jag, liksom Agehall påpekar, att HH gold innehåller otroligt bra och konsekventa förmåner med tanke på hur lätt nivån är att uppnå både genom spend, stays och diverse matchningar och optimeringar.

Jag törs nog påstå att de allra flesta som uppnår Gold "den vanliga vägen" (och än mer de som uppnår Diamond) knappast betalar sina nätter med egna beskattade medel utan snarare med företagets pengar. Även detta skulle ju för den missunnsamme kunna bli en diskussion om hur "fair" det är gentemot oss som faktiskt betalar varenda resa och hotellvistelse med EGNA surt beskattade medel?! Men det vore rätt meningslöst, eller hur?!

Själv betalar jag några tusen Euro per år för mitt Centurion som i sin tur innehåller bl.a. förmånen HH Diamond. Jag förutsätter att Hilton har gjort en nogrann analys av vad de skulle kunna tjäna på att ge bort detta kort till Centurionmedlemmar och kommit fram till att de kommer att ta in den förmånen med råge genom lojalitet och det faktum att den generelle Centurionmedlemmen antagligen spenderar betydligt mer på hotellet än genomsnittsgästen. Annars tror jag knappast att HH skulle ge sådana matchningar. Av den anledningen är gnället över Cornflakespaket meningslöst. Så länge ett företag kan tjäna mer pengar än vad det kostar de att erbjuda statuskort till bättre bemedlade så kommer det att fortsätta. Nu senast i raden av förmåner landade det Emirates Gold och Cathay Pacific Diamond i brevlådan utan "motprestation". Som frekvent nöjesresenär kan inte påstå att jag direkt klagar över att dränkas i dessa förmåner! :cool:

Toppen