Senaste nytt

Diamond 48 hour room guarantee, ej så bra som det låter?

Jag har bokat Hilton i San Diego inför en kongress där mycket är fullbokat. Fyra Hilton-hotell uppger att de är helt fullbokade medan två erbjuder "Diamond reservation guarantee". Det verkar inte finnas någon gemensam nämnare vad gäller varumärke. Det verkar vara lite random...
 
Mina erfarenheter av rumsgaranti som Diamond är följande:
1. Går inte att boka över webben.
2. Hiltons Chat samt ordinarie kundtjänst har aldrig lyckats hjälpa till eller kunnat lösa problemet.
3. Däremot har det alltid löst sig när jag ringt "Diamond kundtjänsten". Priserna kan dock variera stort eller inte alls. Exempelvis var ett standard rum på Hilton Tokyo Shinjuku tre gånger så dyrt på nyårsafton. Men lyckades ändå bli uppgraderad till svit.
 
I princip värdelöst.
Samtliga verkar ha undantag för stora evenemang. Och så börjar det väl också bli problem när nan gödslar med status.
Finns nog mer än man tror som vill utnyttja sin status.

Har eller numer kanske hade, själv bara en "riktig" VIP-behandling på 3 hotell. Men då har jag bott där alldeles för mycket.
Sist jag behövde deras hjälp räckte det med att jag presenterade mig i telefon så var allt löst :)
 
Toppen