Senaste nytt

Devalvering av Strawberry poäng

Fredah

Medlem
Det verkar som att Strawberry nu har devalverat poängen i smyg. Jag har iaf inte sett något announcement av detta "enhancement"..
Tidigare var det 7500 poäng för de billigaste hotellen, det är nu 10 000 poäng, även flera andra är höjda.
Exempelvis så kostade Comfort CPH tidigare 10 000 poäng, nu 15 000.

1709884964785.png
 

GOTBound

Medlem
Bokade Comfort Kastrup häromdagen för en övernattning senare i mars och då kostade det 15 000 pts.
Även Mecenat Alumni priset har höjts till 899 kr för Comfort hotellen [bokade i februari för en vistelse nu i mars till 799 kr, inte Comfort Kastrup utan annat Comfort hotell]

Bild 2024-03-08 kl. 10.02.jpeg


EDIT: 899 kr för två personer dubellrum, 849 kr för en person enkelrum.
 
Last edited:

Fredah

Medlem
Bokade Comfort Kastrup häromdagen för en övernattning senare i mars och då kostade det 15 000 pts.
Även Mecenat Alumni priset har höjts till 899 kr för Comfort hotellen [bokade i februari för en vistelse nu i mars till 799 kr, inte Comfort Kastrup utan annat Comfort hotell]

EDIT: 899 kr för två personer dubellrum, 849 kr för en person enkelrum.
Och 950kr för Quality, inte så förvånande men trist att det inte gavs någon chans att boka före höjningarna.

1709893935471.png
 

Hok

Medlem
De har i alla fall inte höjt alla hotell som tidigare kostade 10000 till 15000. Men 7500 har försvunnit.
 

intuition

Medlem
Och 950kr för Quality, inte så förvånande men trist att det inte gavs någon chans att boka före höjningarna.
Någon specifik head-up har iofs inte getts, men de körde ju en kampanj nyligen där bonus-bokningar tillfälligt prissänktes, så det var ju ett alldeles utsökt tillfälle att boka till extra bra priser.
 

hco

Medlem
Inte så förvånande kanske att Strawberry kommer med en devalvering (Death, taxes and devaluation of loyalty programs...).

Personligen tycker jag att det varit bra värde i programmet länge. Låter eventuella omvärderingar vänta lite. Dom kanske är inne i en okommunicerad justeringsperiod där fler saker rör på sig.

Där är väl starkaste kritiken från min sida -- bristen på kommunikation. Varför inte gå ut och kommunicera planerade justeringar? Tror dom inte att vi märker det eller?

Lika dåligt som när det utlovade partnerskapet med Preferred Hotels försvann helt okommenterat. Där kunde Strawberry också gått ut med en förklaring och sagt att det var tråkigt bla bla bla men vi har annat kul planerat bla bla.

Jag har full förståelse för att både samarbeten kan gå i kras och att poängtabeller behöver justeras -- men visa lite respekt för medlemmarna och kommunicera förändringar tydligt och transparent.
 

Fredah

Medlem
Inte så förvånande kanske att Strawberry kommer med en devalvering (Death, taxes and devaluation of loyalty programs...).

Personligen tycker jag att det varit bra värde i programmet länge. Låter eventuella omvärderingar vänta lite. Dom kanske är inne i en okommunicerad justeringsperiod där fler saker rör på sig.

Där är väl starkaste kritiken från min sida -- bristen på kommunikation. Varför inte gå ut och kommunicera planerade justeringar? Tror dom inte att vi märker det eller?

Lika dåligt som när det utlovade partnerskapet med Preferred Hotels försvann helt okommenterat. Där kunde Strawberry också gått ut med en förklaring och sagt att det var tråkigt bla bla bla men vi har annat kul planerat bla bla.

Jag har full förståelse för att både samarbeten kan gå i kras och att poängtabeller behöver justeras -- men visa lite respekt för medlemmarna och kommunicera förändringar tydligt och transparent.
Bra summering, jag instämmer helt. Kommunikation!
Jag blir också lite besviken när deras reklam går ut långt före nyhetsbrev eller information i app eller liknande. När man lusläser deras mail att då få höra av någon kollega som läst på Instagram sponsrat…
 
Toppen