Senaste nytt

Det stora landet i väster: USA runt på 21 dagar

rob74

Medlem
Det intressanta är ju att vissa bolag (inga namn nämnda) nu vill reducera sina leveranstider till 24 timmar inför take off istf 72. Och då har ju Gate Gourmet i sin tur sina leveranstider som kan vara ca två dygn... Då blir det problem.
 
Last edited:

gdaily

Medlem
I vanlig ordning när det gäller engelska badrum så räcker det inte med en civilingenjörsutbildning för att få igång duschen, man måste använda dynamit också.

Förutom det var Park Inn Heathrow en poistiv överraskning. Vi matar in recensioner på BC vad det lider (läs vi skriver dom i bilen nån gång).

Hotelluppgraderingar än så länge på resan
: 3 av 3 möjliga.
 

rob74

Medlem
Skön flight LHR-SFO med BA i Club World!
Vi blev 2 timmar sena ut från LHR, men man satt ju skönt i stolen under tiden iaf. De körde igen ca 40 min av den tiden.
Hyrbil hämtad och vi har installerat oss på 8:e våningen (högst upp) på Radisson San Francisco Airport Bay Front.
Vi blev alla uppgraderade till ett schyst rum. Välkomstgåva var en påse med M&M, chips samt en flaska iste.

Imorgon ska vi leta oss in till city.
Ska försöka hinna träffa en gammal klasspolare från grundskolan också. Han har bott här ett bra tag nu.
 

rob74

Medlem
Bra dag i San Francisco idag!

Vi lämnade hotellet kl 9 och styrde kosan mot Pier 33 och båtarna till Alcatraz. Vi fick en parkeringsplats just utanför och båten skulle gå om en halvtimme. Så efter lite frukost så hoppade vi ombord.
Riktigt bra tur genom cellbyggnaden med guidning i hörlurar.
I bokshopen satt en fd intern, nu 80 år, och signerade sin bok om upplevelserna i fängelset. Den boken fick följa med...

Efter det så träffade vi min gamle grundskolekompis över lunch i Fisherman's Wharf. Han jobbar med svensk mjukvara här och har bott i USA i ca 14 år, varav 9 i San Fran. Var kul att återse honom efter alla år, om än för bara en timme. Får bli ett återbesök, helt enkelt.

Efter det så tog vi en tur med cable car upp och ned för stadens branter. Vi hoppade av innan slutstationen och tog en taxi tillbaka till bilen.

Kosan styrdes sedan mot och över Golden Gatebron, som var delvis höljd i dimma. Såg riktigt spektakulärt ut. (Bilder på allt kommer...)
Vi vände och körde tillbaka till hotellet för att hämta vårt bagage och sätta kurs mot Santa Maria, där vi övernattar på väg mot Los Angeles. Vi valde att köra de 42 milen den snabba vägen, då det redan var beckmörkt ute och bitvis en hel del dimma. Vi var framme strax före midnatt och hann med en och annan felkörning under tiden...
Imorgon kl 9 fortsätter vi kustvägen på 1:an via bl a Santa Barbara, och hoppas på finväder.

På Radisson Santa Maria verkar vi ha fått de rum vi bokat. Inga välkomsthälsningar på mitt och Fredriks rum. Ola kanske hade bättre tur? Däremot var en av sängarnas madrasser halvt paj, så det slutade med att Fredrik fick byta till rummet bredvid. Därtill fick vi båda frukostvouchers.
 

gdaily

Medlem
Nix, ingen välkomsthälsning på mitt rum heller, men det är inte så konstigt eftersom jag bytte rum i incheckningen från 2 Queenbäddar till en Kingsize.

I går var en mycket bra dag, precis som Rob74 skriver. Hoppas på samma tur i dag.

Hotelluppgraderingar än så länge på resan: 3 av 5 möjliga.
 

rob74

Medlem
Har +2k bilder att gå igenom... Har bilder på alla hotellrum mm, så det kommer mera.
Ska bara komma ikapp lite på jobbet först. ;)
Hade en del strul med min uppkoppling under resan, så för att inte bli alltför irriterad så lät jag uppladdningarna vara tills vidare.
 

Agö

Medlem
Har +2k bilder att gå igenom... Har bilder på alla hotellrum mm, så det kommer mera.
Ska bara komma ikapp lite på jobbet först. ;)
Hade en del strul med min uppkoppling under resan, så för att inte bli alltför irriterad så lät jag uppladdningarna vara tills vidare.

Härligt! USA:s västkust kan man aldrig få nog av!
 
Toppen