Senaste nytt

Det här kan bli SAS nya kabindesign

Är det någon på forumet som reser väldigt mycket med SK som har noterat om det några destinationer som främst flygs med MD-80?
Eftersom MDn snart är history även hos SAS måste jag försöka flyga den så mkt som möjligt när jag har möjlighet de kommande 18 månaderna.
Jag kommer sakna de tjocka stolsdynorna, den kraftfulla take-off känslan & den tysta och behagliga atmosfären långt fram i MDn. Dessutom har kärran ett sportigt utseende.

Flög MD-82 från ARN till LLA i kväll. Det är sista året dom går inrikestrafik enligt kabinpersonalen. Några kärror kommer att finnas kvar i CPH och gå på Europa tydligen.

Flög MD-82 från ARN till LLA i kväll. Det är sista året dom går inrikestrafik enligt kabinpersonalen. Några kärror kommer att finnas kvar i CPH och gå på Europa tydligen.

Nu får man leta MD-flighter att resa på resten av året, helt klart den mest bekväma kortlinjemaskin som SAS har. Jag måste också hinna med att boka en plats vid fläktarna för en gångs skull, sitter ju alltid normalt längst fram och myser....

Mvh
/NotRyan

Nu får man leta MD-flighter att resa på resten av året, helt klart den mest bekväma kortlinjemaskin som SAS har. Jag måste också hinna med att boka en plats vid fläktarna för en gångs skull, sitter ju alltid normalt längst fram och myser....

Mvh
/NotRyan

Det skrivs mycket om att MD:n är en favoritmaskin för många och en annan som nog aldrig flugit en måste ju se till att få gjort det innan de försvinner. :)

Det finns gott om MD80s plan på Arlanda. Bara välja vilket...

MD80s på Arlanda.jpg

De använder sina MD80 frekvent på morgonavgångarna från Luleå. T.ex torsdag 30/8 SK001. Annars är väl bästa chansen att flyga Malmö, Göteborg, Luleå eller Umeå på frekvent tid. Under lågtrafiktid mitt på dagen står de i regel kvar på marken eftersom de är dyrare än 737:eek:r i luften. Dessutom är de betalda så det kostar inte så mycket att ha dem stående.

Det blir en och annan MD80-flight då jag har LLA som "hemmabas". Komfortmässigt och utrymmesmässigt är det en härlig maskin att åka med såvida man inte har satt sig allför långt bak....:D
Men, maskinerna börjar ha en del ålderskrämpor och jag ser fram mot det nya konceptet, bland annat återgången mot "full-service" ombord med bla måltider. Mycket välkommet!

Toppen