Senaste nytt

Det här kan bli SAS nya kabindesign

Är det bara jag på detta forum, eller finns det flera som håller med om att dom skönaste flygen att flyga är SAS gamla MD80? Förutom tystnaden längst fram i kabinen så tycker jag att stolarna i MD:n är helt fantastiska. Man sitter liksom där som en kung. Stolen går dessutom att fälla riktigt långt bak, och så är benutrymmet bra till framförvarande stol...

Är det bara jag eller?

PS:
Någon som vet vad det är för seatpitch på MD:n?

Nej, håller helt med dig. MD:n är min absoluta favvis. Bliralltid glad när jag ser en sån vid min gate. Brukar dock låtsas som jag inte ser vissa föråldrade detaljer..... Hela kärran är lite economy extra vad gäller komforten. :=)

Nej, håller helt med dig. MD:n är min absoluta favvis. Bliralltid glad när jag ser en sån vid min gate. Brukar dock låtsas som jag inte ser vissa föråldrade detaljer..... Hela kärran är lite economy extra vad gäller komforten. :=)

Håller med till 100% sköna säten och riktigt tyst långt fram.

Håller med att MD-80 har sköna säten...Dock gillar jag och sitta bakom pentryt eller vad det är där bak precis vid motorn, dock är det inte så tyst. Men blir så man sitter i sin egna bubbla där, man ser inget vad som händer och man hör inget. :) Kanske får testa och sitta lite längre fram någongång.
Annars så tycker jag väl att nya kabinen ser väl ok ut, gillar iof. den blå färgen. Nu såg den nästan på gränsen till trist ut. Men kanske blir bättre i verkligheten.

Håller helt med om MD-80's förträfflighet! MD-80 och plats vid nödutgång är bäst valuta för pengarna i Europa! :)

Man ska dock inte ta fönsterplatsen vid nödutgången som jag gjorde senast till LIN, fy f**n vad dragigt och kallt det var!

Jag tycker inte om Exit på MD:n. Tycker att det är så bra med benutrymme så att man kan sitta längre fram. Dessutom så ligger vingar så långt bak på en MD, så det är mycket mysigare (och tystare) att sitta framme på rad 2, 3, 4...

Jag tycker inte om Exit på MD:n. Tycker att det är så bra med benutrymme så att man kan sitta längre fram. Dessutom så ligger vingar så långt bak på en MD, så det är mycket mysigare (och tystare) att sitta framme på rad 2, 3, 4...

Jo, suttit där fram några gånger också....men är ganska så lång; värdesätter alltid det extra benutrymme jag kan få.... dock helst platsen närmast mittgången (både varmare och lättare att beställa från vagnen :p)

Toppen