Senaste nytt

Det GÅR alltså att köpa sig EBG?

Medlem sedan Nov 2013. Och blev silver i April 2016. Mitt bytesår är Okt/Nov.
Jag tänkte ett tag att det kunde bero på att Baspoängen man Köper registeras 123 dagar bakåt och att sidan då inte lät mig köpa. Men det kan det inte vara (1 Nov var för 141 dagar sedan)

Märkligt! Ring kundtjänst och fråga. Ska bli intressant att se vad dom svarar.

Borde kanske göra det bara för att få veta varför....
Jag har en annan rolig sak på den nya hemsidan.... Jag skulle säga att jag är närmare 45 000p än 20 000p... SAS nya hemsida tycker inte riktigt det ;)
Hur ser det ut för er?
SAS.jpg

Jag kan meddela att jag nu får upp möjligheten att köpa Baspoäng. (Dök helt plötsligt upp)
Däremot kan jag bara köpa i hela 1000 intervaller. Baspoäng skall gå att köpa i 100 intervaller.

Lånar den här tråden då jag inte hittar någon bättre när jag söker...

Stämmer det att köp av baspoäng bakdateras tre månader? Och påverkar det min status retroaktivt?
Exempelvis, min kvalificeringsperiod går ut 31 juli. Jag är då 1500 poäng ifrån EBG. Den 5 augusti köper jag 1500 baspoäng. Blir jag då EBG för det kommande året, dvs. till och med 31 juli 2018?

Jag kan alltså inte köpa baspoäng innan augusti, då jag kommer att vara mer än 15000 poäng ifrån fram till och med slutet av juli, beroende på när poäng för resa kommer in på kontot (dvs. poängen som tar mig upp till 1500 poäng ifrån).

Hoppas jag inte rörde till det för mycket utan att någon vänlig själ begriper min fråga.

Tack på förhand!

Det är datum för resa som gäller för poängen, även om de syns senare på kontot. Reser du innan din period går ut så kommer de hamna i innevarande period. Har aldrig köpt bas, men sett skrivas här att de bakdateras ja, så då spelar det ingen roll om du köper poängen nu eller någon månad in på nästa period.

Stämmer det att köp av baspoäng bakdateras tre månader? Och påverkar det min status retroaktivt?
Exempelvis, min kvalificeringsperiod går ut 31 juli. Jag är då 1500 poäng ifrån EBG. Den 5 augusti köper jag 1500 baspoäng. Blir jag då EBG för det kommande året, dvs. till och med 31 juli 2018?

Jag kan alltså inte köpa baspoäng innan augusti, då jag kommer att vara mer än 15000 poäng ifrån fram till och med slutet av juli, beroende på när poäng för resa kommer in på kontot (dvs. poängen som tar mig upp till 1500 poäng ifrån).

Hoppas jag inte rörde till det för mycket utan att någon vänlig själ begriper min fråga.

Tack på förhand!

Hur slutade detta?

Har en vän vars period slutar 31/8 och är idag för många poäng ifrån för att kunna köpa baspoäng för att blir EBG men han har en resa mellan Arlanda - San Francisco i slutet av augusti (ca 21-27/8) med LH Business och kommer efter denna resa vara enligt sina beräkningar ligga på runt 44.500 - 44.900 poäng. Kommer poängen för utresan in inom 1 vecka så kan han köpa poäng men OM varken poäng för ut- eller hemresan skulle komma in innan 31/8 så det inte skoj.
Vet någon med säkerhet att köpta baspoäng bakdateras?

Tack på förhand!
Köp av baspoäng bakdateras och påverkar din status retroaktivt så länge du köper det under din tre månaders grace period. Du kan ju köpa det innan din kvalificeringsperiod tar slut också, det gör ingen skillnad.

Hur slutade detta?

Har en vän vars period slutar 31/8 och är idag för många poäng ifrån för att kunna köpa baspoäng för att blir EBG men han har en resa mellan Arlanda - San Francisco i slutet av augusti (ca 21-27/8) med LH Business och kommer efter denna resa vara enligt sina beräkningar ligga på runt 44.500 - 44.900 poäng. Kommer poängen för utresan in inom 1 vecka så kan han köpa poäng men OM varken poäng för ut- eller hemresan skulle komma in innan 31/8 så det inte skoj.
Vet någon med säkerhet att köpta baspoäng bakdateras?

Jag fick in resepoängen så att jag hann köpa ytterligare baspoäng den sista juli. Poängen kom in direkt och min nya status syntes på en gång. Därmed vet jag inte med säkerhet. Dock av alla svar att döma samt samtal med SAS kundtjänst så kan man köpa baspoäng under hela sin grace period. Dvs. din kompis bör kunna vara lugn!

Heja Djurgården!

Bumpar denna tråd istället för att skapa ny.

Jag har en kommande resa där hemresan (2/7) sker efter nuvarande kvalificeringsperiod (30/6).
Med utresan inräknat kommer jag att sakna drygt 3000 baspoäng till EBG, men de har jag tänkt att köpa till med hjälp av extrapoäng.

Förutsatt att jag köper de saknade baspoängen innan hemresan - Kommer jag resa hem med EBG status och kunna nyttja alla förmåner?
Tänker främst på Lounge access och +25 % poängintjäning.

Toppen