Senaste nytt

Det GÅR alltså att köpa sig EBG?

tourist

Medlem
Frågan är väl varför man behöver ett EBG om man inte planerar att "flytta sig en meter":p Antar att detta är lämpligt för de som har en avslutande intjäningsperiod, och ligger mycket nära status.

Exakt! Det där blanka kortet i plånboken är ju meningslös grannlåt om man inte tänker uppehålla sig en del på flygplatser (för snabbköer och lounger) och flygplan (för uppgraderingar och irregulariteter) nästkommande år! Det är ju när man flyger "bara" strax under 50k baspoäng på ett år som det är lockande att spendera bara lite till ur plånboken på 3*statuspoäng eller köpta baspoäng.
 

fcx

Medlem
Försvann ett tag, men det är nu tillbaka. Jag har inte gjort en djupdykning i det, men ni kan kolla själva. Logga in som vanligt och köp basic poäng för extra poäng eller på kreditkort, förstås då cobrand :D.

Mycket intressant.

Priset är 10 extrapoäng per baspoäng.

Alternativt 1 SEK per poäng, och då får man en baspoäng och en extrapoäng per krona.

Köpta poäng bakdateras 123 dagar, så man kan fylla på kontot långt efter att kvalificeringsperioden gått ut.
 

Alf

Medlem
Förstår inte heller vitsen att köpa ett EBG kort. Om man inte flyger ihop poäng till kortet har man väl ändå ingen större nytta av det. Då är det väl bättre att köpa biljetter i C klass så får man ju tillgång till lounge i alla fall om det nu är det som prioriteras.
 

Lollet

Medlem
Förstår inte heller vitsen att köpa ett EBG kort. Om man inte flyger ihop poäng till kortet har man väl ändå ingen större nytta av det. Då är det väl bättre att köpa biljetter i C klass så får man ju tillgång till lounge i alla fall om det nu är det som prioriteras.
Att köpa ett EBG för 3000kr är väl ganska mycket billigare än att betala för C klass om man gör t.ex 15 resor per år. Om man som jag dessutom alltid har med sambon som då kan gästas in i loungen tycker jag att man "tjänar" in pengarna ganska snabbt, jämfört med att betala 200kr/pers för varje loungebesök. Om man dessutom ser till att köpa kortet när man börjat sin nya kvalificeringsperiod och därmed får kortet i 2år så tycker jag inte alls att det är konstigt att köpa.
 

obs

Medlem
Interessant at de har sænket prisen på konvertering af point til point. Hvis jeg ikke husker forkert så kostede 1.000 basic point førhen 15.000 point. Nu koster de kun 10.000 point.

Danske kunder har dog lige fået en prisstigning på 17,5% når man køber basic point kontant. Før kostede 1.000 basic point ca. 851 DKK, nu koster de 1.000 DKK. Helt i tråd med SAS' prispolitik... :rolleyes::mad:
 
Toppen