Senaste nytt

Det eviga handbagaget

Jag är kluven här för jag vet att min väska passar perfekt på en CRJ900 men jag får alltid tag till väskan, jag ogillar skarpt att lämna den på vagnen och tar den med mig upp.
Ja exakt så. Plus att de inte öppnar dörren när man landat förrän bagaget är avlastat, så deboarding tar ju alltid längre tid.

Jeg rejser næsten altid med 2 stk. håndbagager. For Vietjetair maa man kun have 1 stk. håndbagage som de saetter en rød tag paa. Taggen checkes til tider videre i forløbet, f.eks. ved ombordstigningen. Mit trick er at lægge den lille håndbagage ind i den store håndbaggage saadan at slippen fra den lille stikker ud af den store. Den går hvergang....

Efter mer än 50-tal flighter i mindre plan fick jag lära mig ett nytt knep på en LOT-flight för några månader sedan. Skulle flyga Warsawa -Stockholm. Som SAS Diamond fick jag OK att ta med min rullväska ombord (gillar bäst de med 2 hjul). Kan vara lite trix att få plats med väskan väl ombord i overhead compartments. Pursern kom och tippsade att jag enkelt får plats med väskan om jag lägger den upp-och-ner, dvs hjulen upp. Lätt som en plätt gick luckan igen utan motstånd. Vilket enkelt knep, det gäller att tänka nytt :D! Numera när jag reser med typ mindre plan brukar jag kolla om andra har koll genom att vända på väskan men icke...

• Gilla
Reactions: pep
Efter mer än 50-tal flighter i mindre plan fick jag lära mig ett nytt knep på en LOT-flight för några månader sedan. Skulle flyga Warsawa -Stockholm. Som SAS Diamond fick jag OK att ta med min rullväska ombord (gillar bäst de med 2 hjul). Kan vara lite trix att få plats med väskan väl ombord i overhead compartments. Pursern kom och tippsade att jag enkelt får plats med väskan om jag lägger den upp-och-ner, dvs hjulen upp. Lätt som en plätt gick luckan igen utan motstånd. Vilket enkelt knep, det gäller att tänka nytt :D! Numera när jag reser med typ mindre plan brukar jag kolla om andra har koll genom att vända på väskan men icke...
Gör själv på samma sätt med 55x40x23. Funkar oftast. Det går också att, om man har yttersta platsen i ett fack, att lägga hjulet mot ytterkant och sedan när man stänger, trycka sakta men bestämt på mitten tills det låser. Då böjs luckan något i kanten så det gåt att stänga. Smäll dock inte igen den, då får man arga blickar från CC. ;)

[GALLERY=][/GALLERY]
SAS högsta önskan mot Swedavia är att få handbagagekontroll fick jag höra idag

Attachments

• 16A1D1D3-E97F-4D8C-9CFF-E0E5C6890D80.jpeg
    16A1D1D3-E97F-4D8C-9CFF-E0E5C6890D80.jpeg
    52,2 KB · Visningar: 571
  • B1AE7187-4A46-451B-9598-CBF26604EBE4.jpeg
    B1AE7187-4A46-451B-9598-CBF26604EBE4.jpeg
    98,5 KB · Visningar: 562
På Midlanda (SDL) så hade de, på ett väldigt demonstrativt sätt, ställt fram mått-korgen vid biljettskanningen till säkerhetskontrollen. Omöjlig att missa kan jag tycka men jag såg ingen som ens verkade vilja prova väskan i korgen.

Om man flyger med sin laptop mer än en gång om året så kan det ju inte vara en överraskning att man inte får sitta med den i knät under take-off/landing. Småsinta grinollar betackar man sig för.

Om man flyger med sin laptop mer än en gång om året så kan det ju inte vara en överraskning att man inte får sitta med den i knät under take-off/landing. Småsinta grinollar betackar man sig för.
Han eller hon får väl lägga sig med laptoppen i bagagehyllan om den tvunget ska användas vid start. Det ser ju ut att finnas plats ... :p

/ TT

Toppen