Senaste nytt

Det är livat på våra charterflygningar från Norrköping

Det är ju för att de vet att det är en säljande rubrik. Att skriva chefen istället för personen lockar fler nyfiknast läsa artikeln. Se bara var denna diskussion har hamnat. Hade vi läsare inte brytt oss om vad personen arbetade med, hur gammalt den var eller varifrån den kom, så hade det heller inte funnits någon mening med att skriva det. Vi läsare är helt enkelt för fördomsfulla, skadeglada och sensationslystna för att inte påverkas.

Nja, i vissa fall mer analytiska skulle jag säga, dvs. det är intressant att analysera artikeln. Att den siste idioten inte är född eller kommit ut ur garderoben vet vi redan.

Jag blir lite förvånad när jag läser en del kommentarer här som hänger upp sej på att han kallas chef. Jag tycker också det är ganska oväsentligt, men det har säkert någon orsak från när journalisten pratat med någon som var med ombord. Personen var ju inte tyst och försynt direkt så han har säkert talat om vem han var på sitt eget vis samt lämnat ut sina visitkort. Nu tror jag det även stått titel om det varit någon politiker eller annan kändis som varit så pass störande. Som jag tidigare skrev, ett svin är ett svin oavsett en fin titel.

Jag är också förvånad med att ingen på detta forum reagerar mer på vad det egentligen handlar om. Det handlar om en person som utgör en fara för säkerheten ombord. Det är inte ovanligt att stollar i denna situation ger sig på både besättning eller passagerare och nödutgångar mm. Därför tycker jag att de personer som tog hand om personen visade ett riktigt civilkurage. Det tycker jag är det viktigaste. Att sedan en journalist kallar honom chefen, politikern, Vd:n, cykelbud, 44 åringen eller nyanländ är inget jag fäster så stor vikt vid då det inte är huvudbudskapet i artikeln.

Det är inte var dag som dom sätter chefen på plats, här fick ju tre personer det nöjet även om chefen uppenbarligen var på bettet.

Men som Alf säger, det handlar om säkerhet ombord, här bör man ju ha handfängsel eller "plast spännband" i CCs utrustning, likt första förband...

Jag blir lite förvånad när jag läser en del kommentarer här som hänger upp sej på att han kallas chef. Jag tycker också det är ganska oväsentligt, men det har säkert någon orsak från när journalisten pratat med någon som var med ombord. Personen var ju inte tyst och försynt direkt så han har säkert talat om vem han var på sitt eget vis samt lämnat ut sina visitkort. Nu tror jag det även stått titel om det varit någon politiker eller annan kändis som varit så pass störande. Som jag tidigare skrev, ett svin är ett svin oavsett en fin titel.

Jag är också förvånad med att ingen på detta forum reagerar mer på vad det egentligen handlar om. Det handlar om en person som utgör en fara för säkerheten ombord. Det är inte ovanligt att stollar i denna situation ger sig på både besättning eller passagerare och nödutgångar mm. Därför tycker jag att de personer som tog hand om personen visade ett riktigt civilkurage. Det tycker jag är det viktigaste. Att sedan en journalist kallar honom chefen, politikern, Vd:n, cykelbud, 44 åringen eller nyanländ är inget jag fäster så stor vikt vid då det inte är huvudbudskapet i artikeln.
Självklart handlar det om säkerheten, därför är frågan viktig varför de väljer att hela tiden trycka på att han är chef. Det tillför ju ingenting till artikeln och har inget med brottet att göra. Det är ju det argument media använder när de inte skriver ut nationalitet vid tex misstänkta gruppvåldtäkter. Har det inget med brottet att göra så skall det utelämnas.

Toppen