Senaste nytt

Destination Mallorca - tips och frågor

airac

Medlem
Tackar för det. Cristina är i rätt prisnivå för oss om vi bestämmer oss för all inclusive. 3x är för oss inte realistiskt denna gång.
Nöjer man sig med halvpension finns det mycket mer att välja på. Finns två Hipotels i närheten med lika bra/bättre betyg som verkar trevlig. För oss funkar all-inklusive bra just nu med ett litet barn och en i ressällskapet med beslutsångest. Dessutom var småttingen lite sjuk, så var skönt att kunna komma/gå enligt behag istället för sitta fast i ala carte dansen och att hon fick äta vad det fanns lust till istället för att välja något vid beställning och sedan tvärvägra det när det kommer till bordet. Det blir Ikos igen på påsklovet och i november :)

Tillägg om läget, finns två bra busslinjer från Playa de Palma till staden. Uber var också överkomligt.
 

mrestes

Medlem
Du kan hitta bra och billig mat i Palma där folk som bor året runt äter. Men troligen inte i turistområden. Och särskilt inte på all inklusive eller halvpension. Vill du ha god mat som är äkta, eller bekväm mat som passar turister? Endast du vet svaret till den fråga och inget svar är fel.

Beroende på var jag var i livet har svaret ändrats under mitt liv.
 

airac

Medlem
Du kan hitta bra och billig mat i Palma där folk som bor året runt äter. Men troligen inte i turistområden. Och särskilt inte på all inklusive eller halvpension. Vill du ha god mat som är äkta, eller bekväm mat som passar turister? Endast du vet svaret till den fråga och inget svar är fel.

Beroende på var jag var i livet har svaret ändrats under mitt liv.
Precis så är det! Före barn förstod jag på riktigt inte all-inklusive.
 

srg

Medlem
Vi har ju en del som frekventar Palma här, jag har några dagar att slå ihjäl en helg i Juni innan en konferens och tar gärna emot förslag. Jag bor nere vid marinan/Av. de Gabriel Roca. Har varit där en gång tidigare, en helg någon gång i September 2017 som totalt regnade bort, så jag har egentligen inte sett något utav staden på riktigt.


Jag är ute efter något soft ställe att dricka öl, som inte är estrella, och snacka på lufttorkad skinka och ost. Också något bra ställe att äta bläckfisk på, inte alltför fine dining. Pealla kommer det att bli, hursom :)
 

LPC123

Medlem
Vi har ju en del som frekventar Palma här, jag har några dagar att slå ihjäl en helg i Juni innan en konferens och tar gärna emot förslag. Jag bor nere vid marinan/Av. de Gabriel Roca. Har varit där en gång tidigare, en helg någon gång i September 2017 som totalt regnade bort, så jag har egentligen inte sett något utav staden på riktigt.


Jag är ute efter något soft ställe att dricka öl, som inte är estrella, och snacka på lufttorkad skinka och ost. Också något bra ställe att äta bläckfisk på, inte alltför fine dining. Pealla kommer det att bli, hursom :)
La Boveda är riktigt trevligt. Ser sunk ut men har magiskt käk och alltid mycket folk
 
  • Gilla
Reactions: srg
Toppen