Senaste nytt

Destination Barcelona - LÄMNA ERA TIPS

Tack för tips. Åker själv dit om 2 veckor och då tänker ha prova baren i hamnen. Lite kul med en bar på ett museum som har öppet på kvällen. Vet att du gillar öl men finns det smarriga drinkar där också kanske..??
Det är inget ölställe att gå till den takbaren. Tror de är OK på drinkar, men jag har bara druckit massa olika gin & tonic där.

Tack! Kommer du ihåg vad takbaren heter?
Är bara ett museeum i den byggnaden och ni kan åka upp till översta våningen där det ligger en restaurang och sen kan man gå ut på "terassen" som är en takbar. Restaurangen heter 1881 per Sagardi.

upload_2017-9-19_16-6-20.png

Då bör du kanske även överväga någon av barerna på W Barcelona (a.k.a. "Hotel Vela" om du tar en taxi). Dessutom trevlig promenad längs stranden. Finns även några bra restauranger i och runt hotellet, t.ex. Pez Vela och Salt.
Det blev ingen takbar. Men det gick ingen nöd på mig ändå:) Har däremot ett grymt tips på fisk- och skaldjursrestaurang, Botafumiero heter den. Beställde in ett skaldjursfat med hummer, havskräftor, räkor och musslor. De kom in varma i en sky av vin, örter och lök. Såå gott! Lätt de bästa skaldjur jag ätit.

Kan rekommendera Blacklab för öl och mat. En amerikan som startat ett ”craft brewery” i Barca. Superbra öl och väldigt trevlig snubbe.

Toppen