Senaste nytt

Den stora tråden för diverse inbjudningar.

Hur är det nu med Tibber, kör dom fortfarande med invite?
Isf. tar jag gärna emot en sådan.

Edit: Har fått en mängd inbjudningar. Väljer den som var snabbast.
Tack för hjälpen!
 
Last edited:

ChJ

Medlem
Ser att det framförallt är elsparkcyklar och matkoder som byts här, men tänker att det kanske även finns en och annan elbilist härinne och vill därför tipsa om appen Bonnet som jag snubblade över förra veckan tack vare tips i annat forum.
Kortfattat funkar Bonnet i Sverige bara med Ionitys snabbladdare, så det är inte en app som ersätter alla andra (om det är önskemålet, se istället Elli, som dock kräver abonnemang för att ge vettiga priser). Fördelen med Bonnet är istället att man får tillgång till vettiga priser (£0,35, d.v.s. ca 4,3 kr/kWh) utan någon bindningstid eller månadskostnad, vilket är rejält lägre än Ionitys ordinarepris på 8,7 kr/kWh. Om man laddar på Ionity oftare kan det även vara lönt att titta på månadsabonnemang som ger ännu lägre priser (såvitt jag känner till ger Bonnet faktiskt lägst priser på marknaden).
Bonnet kör även en kampanj för närvarande där man bjuder på den första laddningen, ange kod "FIRSTCHARGE2" under Promotions i appen. OBS! Denna kod ger ingen kickback till mig.
Bonnet har även system med referrals, där man kan ange referralkod under Promotions i appen och erhålla en kredit om £15, samtidigt som den som gett ut referralkod erhåller kredit med motsvarande belopp. Krediten kan endast nyttjas mot månadsabonnemang, men det finns abonnemang som kostar £15 som ger 50 fria kWh (motsvarande 435 kronor med Ionitys ordinariepris), så det är lätt att använda krediten, ladda 50 kWh och sedan avsluta abonnemanget.
Den som vill ha en referralkod är välkommen att skicka PM (eller googla om ni inte vill gynna mig, det finns gott om referralkoder på allehanda sidor därute).
Jag hoppas att det här kan komma till nytta om det är någon annan här som sitter i samma situation som jag och funderar på att binda upp sig till ett dyrt abonnemang hos Ionity.
 
Toppen