Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Då var man klar för denna kvalperiod. Bryt 31 mars så drygt 2 mån tillgodo.

9D3FC220-C3F3-4018-80C5-ECDB6B2CAB70.jpeg

Osäker på hur det blir nästa kvalperiod. Kanske räcker med EBG då eftersom jag knappt flyger något nu för tiden.

120 flyg som diamond i SAS-flyg, och enda recognition var med en low cost biljett med Brussels Airlines som Star Alliance guld mitt i flighten vilket förvånade mig en aning :D, kanske borde sluta flyga ARN-GOT så ofta...Enklare när inte ca 30 andra personer är diamond på flyget.

Jag har varit Diamond sedan dom införde nivån.
Recognition har hänt en gång på gissningsvis 500 flyg

Jag har exakt samma erfarenhet, men i mitt fall var det dessutom negativ recognition med spydiga kommentarer av en steward som hade en dålig dag, eller så drevs han av jantelagen. Har också varit EBD sedan start.

Det är bara att gratulera dom som faktiskt får en positiv klapp på axeln för att vara en viktig kund ! Det verkar inte vara så vanligt.

Jag avslutar snart mitt 3e år som EBD, får recognition med jämna mellanrum. Har dock märkt att det i princip endast sker i Go inrikes, eller i C på longhaul (flyger aldrig Go på longhaul). Har hänt flera gånger att purser kommer fram och tar i hand och säger något i stil med "Vad kul att se dig ombord igen, jag heter NN och är purser idag. Tveka inte att höra av dig om det är något vi kan göra". Flög 25 longhaul i C förra året och det hände ca var 3-4 gång. En intressant reflektion är att det är uteslutande vid tillfällen som CC är svensk detta sker.

Jag har exakt samma erfarenhet, men i mitt fall var det dessutom negativ recognition med spydiga kommentarer av en steward som hade en dålig dag, eller så drevs han av jantelagen. Har också varit EBD sedan start.

Det är bara att gratulera dom som faktiskt får en positiv klapp på axeln för att vara en viktig kund ! Det verkar inte vara så vanligt.
Skandinavien <3

Har sökt i denna tråden men inte hittat svaret.
SAS MC Premium är i ju 750kr/år för EBD, får man då tillbaka "halva" avgiften när man blir EBD eller räknas detta endast inför nästa årsperiod ?

Toppen