Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Dagens bästa Diamond recognition på CPH-ARN.
Sitter på sista plusraden vid nödutgång. Beställer en Ringi och inget mer. Får frågan om jag ska betala kontant eller med kort... Ridå...
Men vänta nu... Om man multiplicerar två negativa tal så blir resultatet positivt.

(Gratis dricka i plus) * (Gratis dricka som diamond) = Betala för dricka

Så måste det ju förstås vara.

Kan tillägga att jag fick ett flott hedersomnämnande CPH-EWR i Plus förra veckan vid serveringen av dryck. "Du som diamond är förstås extra välkommen ombord" typ... Det propsades nästan att jag skulle förse mig med mer dryck än vad mina tre bord (D, E, F för mig själv) kunde bära. :)

Last edited:
Fick just en enkät från SAS enligt nedan. Fler som fått? Charmoffensiv på gång?

What is personal recognition to you – and how do we perform?

You are one of our most frequent travelers and we strive to make you feel appreciated and recognized for your loyalty to SAS.

Your thoughts are important to us. We would be very grateful if you could answer this short survey to give us a deeper insight into how you perceive personal recognition onboard SAS flights.

Plötsligt änder det! Diamond recognition och en kort trevlig pratstund med purser före takeoff på SK946 *I business*. Det är inte många gånger sedan diamond infördes som det har hänt mig annat än i Go (borträknat sas Ireland som var riktigt konsekventa med det första månaderna).

Fick just en enkät från SAS enligt nedan. Fler som fått? Charmoffensiv på gång?

What is personal recognition to you – and how do we perform?

You are one of our most frequent travelers and we strive to make you feel appreciated and recognized for your loyalty to SAS.

Your thoughts are important to us. We would be very grateful if you could answer this short survey to give us a deeper insight into how you perceive personal recognition onboard SAS flights.

OJ!

Idag var det dags för den andra gången med en diamond recognition i SAS Business. Purser på dagens flight hem från San Francisco dök upp för att byta ett par ord och skaka tass.

Får även en klar uppfattning att "min cc" väl vet om att jag flyger ofta baserat på skillnad i hur hon frågar en del saker jämfört med de intill.

Det känns onekligen som något är på väg ett hända.

Fast i mitt fall bara på flygningar *till* Skandinavien och inte från. Men det låter som en rätt typisk SASism.

Toppen