Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

M.K

Medlem
Det ska bli skoj att prova GO nästa vecka och se eventuella skillnader. :)

Jag hinner inte med mina flyg till ARN så fick tyvärr betala en avgift och boka om biljetten till C.(Z) :(. Synd då jag verkligen ville prova GO. Jag får trösta mig med många fler poäng helt enkelt. :rolleyes:
 

AtleFlyg

Medlem
Det bör väl inte gå... Då skulle man ju kunna gå och köpa saker för 300K för två vouchers och sen lämna tillbaka sakerna. Gör ju att förmånen kommer försvinna om folk gör så... Inget att rekommendera!

Man ska inte missbruka, I agree, men vouchern triggas iaf. Hade en sån höndelse en gång pga ett förhastat köp. Visserligen på 600 kronor bara men principen funkar. Råder dock ingen att missbruka den.
 

Kris

Medlem
På väg mot London från Köpenhamn med 501an nu på morgonen. Optade på en snabb frulle i SAS lounge. Hade precis hällt upp kaffet å det plingade till i appen, boarding started - 20min före schemalagd boarding och därmed 40min innan avgång. Anyway, smällde i mig lite over night oat och svepte ut till C-piren. Vill försöka undgå bondgården och köttmuren och framförallt få plats med min jacka på hyllan...

Självklart hade bording inte startat när jag kom ut. Vann dessutom på boardinglotteriet och blev flyttad från 7D (Go) till 31D... (plus hade utökats en rad nu på morgonen) Grymtade lite lätt inombords varvid SAS-mannen sa något i stil med "det där var ju inte så bra". Vi kollade lite på seating och han frågade om 4E(plus) var ok. Mittsätesryttare... men ok. Ganska trevlig och smidig lösning utan att jag ens påtalade något. Utan att veta tillskriver det diamantservicekontot. :)
 

sandek

Medlem
På väg mot London från Köpenhamn med 501an nu på morgonen. Optade på en snabb frulle i SAS lounge. Hade precis hällt upp kaffet å det plingade till i appen, boarding started - 20min före schemalagd boarding och därmed 40min innan avgång. Anyway, smällde i mig lite over night oat och svepte ut till C-piren. Vill försöka undgå bondgården och köttmuren och framförallt få plats med min jacka på hyllan...

Självklart hade bording inte startat när jag kom ut. Vann dessutom på boardinglotteriet och blev flyttad från 7D (Go) till 31D... (plus hade utökats en rad nu på morgonen) Grymtade lite lätt inombords varvid SAS-mannen sa något i stil med "det där var ju inte så bra". Vi kollade lite på seating och han frågade om 4E(plus) var ok. Mittsätesryttare... men ok. Ganska trevlig och smidig lösning utan att jag ens påtalade något. Utan att veta tillskriver det diamantservicekontot. :)
Vem lägger jackan på hyllan ens?
 

Vindpilen

Medlem
Jag har jackan på mig. Men de få gånger jag tar av mig den så använder jag inte korridoren som något omklädningsrum. Tar jag av den så har jag den oftast i famnen.

Att kalla korridoren för ett omklädningsrum för att man vill ta av eller på jackan är väl ändå att ta i? Beroende var man åker från, var man ska, hur temperaturen är etc. finns det väl massor av anledningar till att alla gör olika?

Personligen viker jag oftast jackan och lägger ovanpå kabinväskan så jag slipper den. Har jag bara kavaj har jag den oftast på mig eller hänger den på kroken framför mig på något sätt.
 

ante_77

Medlem
Att kalla korridoren för ett omklädningsrum för att man vill ta av eller på jackan är väl ändå att ta i? Beroende var man åker från, var man ska, hur temperaturen är etc. finns det väl massor av anledningar till att alla gör olika?

Personligen viker jag oftast jackan och lägger ovanpå kabinväskan så jag slipper den. Har jag bara kavaj har jag den oftast på mig eller hänger den på kroken framför mig på något sätt.

Omklädningsrum är det inte alltid. Men det finns folk som är jävligt omständiga och mer eller mindre viker sina jackor, kostymer, kalsongerna och strumpor efter något dom lärt sig på en japansk origamikurs.
Dessvärre verkar dom inte behärska detta fullt ut och skapar köer.
Att dom sedan kom på att dom glömde sin Bic-penna i innerfickan på kavajen och måste utföra samma procedur, men spegelvänt, gör att jag tror att dom egentligen bara är ute efter uppmärksamhet och gillar att stå i centrum.

Konsten i att sätta sig ner på en förutbestämd plats, är det få som behärskar.
 

M.K

Medlem
Jackor placerar jag alltid rutinerat i handbagaget efter säkerhetskontrollen. När jag reser med kostym läggs dock kavajen ofta på handbagaget beroende på reslängd och temperatur i kabinen.
 
Toppen