PetrelliDK
Medlem
Japp. Dock bara för de tjugo tusen främsta diamanterna i år.
Hvordan defineres det? Spend?
Japp. Dock bara för de tjugo tusen främsta diamanterna i år.
Troligen de som rest minst, och därmed stört kabinpersonalen minst.Hvordan defineres det? Spend?
Till er lite mer erfarna diamanter:
Hur många gånger har ni tidigare fått erbjudanden om 50% poängrabatt på "bästa tillgänglighet", såsom det här erbjudandet:
Upp till 50% poängrabatt med SAS "bästa tillgänglighet", boka senast 5 mars 2018 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ???
Jag är helt med på att man normalt får 30% poängrabatt men 50% är ju onekligen ett förmånligt erbjudande. Är erbjudandet något som återkommer en-två gånger om året eller var det här mer av ett engångserbjudande?
Det är mig veterligen enda gången det varit så förmånligt. Men förhoppningsvis kommer det fler ggr.Till er lite mer erfarna diamanter:
Hur många gånger har ni tidigare fått erbjudanden om 50% poängrabatt på "bästa tillgänglighet", såsom det här erbjudandet:
Upp till 50% poängrabatt med SAS "bästa tillgänglighet", boka senast 5 mars 2018 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ???
Jag är helt med på att man normalt får 30% poängrabatt men 50% är ju onekligen ett förmånligt erbjudande. Är erbjudandet något som återkommer en-två gånger om året eller var det här mer av ett engångserbjudande?
Ja, och förhoppningsvis alignar de sina priser bättre också för best availability. Asien är av någon anledning 40% dyrare i poäng än LAX/SFO, trots att cashpriset är ungefär detsamma och vanliga poängpriset är samma. Jag tror de missat detta när de alignade de vanliga poängpriserna till 100k business t o r på all longhaul för några år sedan.Det är mig veterligen enda gången det varit så förmånligt. Men förhoppningsvis kommer det fler ggr.
Du vill alltså att de ska höja priserna till USA?Ja, och förhoppningsvis alignar de sina priser bättre också för best availability. Asien är av någon anledning 40% dyrare i poäng än LAX/SFO, trots att cashpriset är ungefär detsamma och vanliga poängpriset är samma. Jag tror de missat detta när de alignade de vanliga poängpriserna till 100k business t o r på all longhaul för några år sedan.
Självklart inte, de sänkte ju Asien best price och borde då sänka Asien best Availability. Men visst, höja US går ju bra också bara det blir alignat med vad det kostar i cash.Du vill alltså att de ska höja priserna till USA?