Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

M@GNÜS

Medlem
Snart behåller jag Diamond ett år till trots några månader kvar av perioden.

Jag är ny på forumet och har läst igenom delar av tråden, speciellt de senaste sidorna. Mina erfarenheter med nästan 120 flygningar per år är att jag i princip alltid har en tom stol jämte mig vilket uppskattas enormt. Så någon form av seat block finns

När det kommer till uppskattning så har jag bara blivit hälsad på en gång och då av en gammal dam på Lufthansa som välkomnade mig med Willkomen bei uns Herr Efternamn. Annars aldrig.

Och frasen "Du är diamond va?" när man beställer en dryck börjar bli väl uttjatad...

Angående seat block märkte jag en sak när jag åkte till Berlin för två helger sedan. Jag var då guld (blir diamond nu på torsdag + x antal dagar innan det reggas). Hur som helst så hade jag en bokning sedan länge, men i sista stund skulle en kompis med och vi ordnade det genom att boka en bonusresa. När jag skulle välja säte åt kompisen var sätet bredvid mitt upptaget. Loggade in på min egen bokning och då var det tomt. Så någon sorts blockering verkar finnas, iallafall så länge beläggningen i planet är lågt. Vi fick lösa detta genom att jag bytte plats, kompisen valde den plats som skulle varit bredvid mig och sedan kunde jag välja den plats jag hade från början igen...
 

Agö

Medlem
Angående seat block märkte jag en sak när jag åkte till Berlin för två helger sedan. Jag var då guld (blir diamond nu på torsdag + x antal dagar innan det reggas). Hur som helst så hade jag en bokning sedan länge, men i sista stund skulle en kompis med och vi ordnade det genom att boka en bonusresa. När jag skulle välja säte åt kompisen var sätet bredvid mitt upptaget. Loggade in på min egen bokning och då var det tomt. Så någon sorts blockering verkar finnas, iallafall så länge beläggningen i planet är lågt. Vi fick lösa detta genom att jag bytte plats, kompisen valde den plats som skulle varit bredvid mig och sedan kunde jag välja den plats jag hade från början igen...
Känt fenomen men det har jag bara sett som Diamond.
 

bnr

Medlem
Då var det (äntligen) min tur att bli EBD! Här ska det drickas hutlösa mängder av smoothies! ;)

Capture.PNG
 
Toppen