Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

image.jpg
image.jpg
Ja, mitt kom också igår. Tycker faktiskt det känns som bra kvalitet, rakt igenom!

Fattar inte grejen med läderkittet. Det står ju bara SAS på grejorna!? Borde ju få betalt för agera reklampelare. Väntar med spänning på en upgrade voucher i goodiebagen (troligtvis förgäves dock)....
Jag frågade angående detta på SAS Meet&Greet och fick svaret att anledningen till att dom inte har det är av samma anledning som de aldrig har kampanjer i business dvs för liten flotta samt att SAS-business har extremt hög beläggning. Dessutom verkade det finnas väldigt olika tankar om detta inom SAS då vissa var för ett införande medan vissa menar att det urholkar värdet för betalande passagerare.

Jag och fru DonM är mitt i en härlig US roadtrip. Mitt Eurobonus-år förnyades nu 1/6 och jag gav bort det "nya" guldkortet till in fru då hon skall resa hem själv och behövde 1 extra bagage (reser hem med vår sån som har varit här i ett år som utbytesstudent).
Jag var inne och kollade hennes bokning efter uppgraderingen, men där står det fortfarande EBB och inte EBG. Någon som vet om status uppgraderas automatiskt i systemet på en påbörjad resa, eller om man måste kontakta SAS? Första leg i USA är med United och det är viktigt att status syns i systemet då hon av naturliga orsaker inte har plastkortet att visa upp.

Jag och fru DonM är mitt i en härlig US roadtrip. Mitt Eurobonus-år förnyades nu 1/6 och jag gav bort det "nya" guldkortet till in fru då hon skall resa hem själv och behövde 1 extra bagage (reser hem med vår sån som har varit här i ett år som utbytesstudent).
Jag var inne och kollade hennes bokning efter uppgraderingen, men där står det fortfarande EBB och inte EBG. Någon som vet om status uppgraderas automatiskt i systemet på en påbörjad resa, eller om man måste kontakta SAS? Första leg i USA är med United och det är viktigt att status syns i systemet då hon av naturliga orsaker inte har plastkortet att visa upp.
Bokningen uppdateras inte automatiskt. Du måste ändra EB-numret till att börja med EBG istf. EBB.

Ovanstående förutsätter förstås att SAS uppgraderat hennes profil så att hon är EBG i EB-systemet.

Supporten har ingen koll som vanligt. :) En goodiebag och ett guldkort att ge bort per medlemsår är det som gäller, inkl det året du kvalificerar dig till diamond.
Exempelvis; om du har medlemsår jan-dec, och kvalificerar dig för första gången i november så kan du direkt beställa en goodiebag och ge bort ett guldkort. 1 januari nästa år kan du ge bort ett gudlkort igen och beställa en ny goodiebag.
Snurrigt värre :)
Jag har period okt-sept. Blev Diamond I typ juli förra året. Jag tog varken ut goodie bag eller guldkort då utan väntade till typ jan I år. Har återkvalificerat mig igen till Diamond så om man skall tolka dig rätt så har jag en "goodie" bag innestående plus ett guldkort då jag inte tog ut det för "förra" perioden. Eller är det som så att jag har ytterligare en innestående då jag blev diamond igen nu - plus en till I okt när mitt nya år börjar?
Hjääälp!

Snurrigt värre :)
Jag har period okt-sept. Blev Diamond I typ juli förra året. Jag tog varken ut goodie bag eller guldkort då utan väntade till typ jan I år. Har återkvalificerat mig igen till Diamond så om man skall tolka dig rätt så har jag en "goodie" bag innestående plus ett guldkort då jag inte tog ut det för "förra" perioden. Eller är det som så att jag har ytterligare en innestående då jag blev diamond igen nu - plus en till I okt när mitt nya år börjar?
Hjääälp!

Att du inte tog ut något före september 2014 var nog en miss. Denna periodens förmåner tog du ut i januari. Från första oktober 2015 får du en ny omgång baserat på att du återkvalificerat dig.

Ah! OK. Då förstår jag att Supporten har varit ute och cyklat igen. Får skicka en friendlish reminder till dem att de måste uppdatera sig själva om vad som gäller.

Toppen