Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

oermen

Medlem
De tager det ikke så seriøst :(

diamond.flysas.com uses an invalid security certificate. The certificate expired on 28/03/15 00:59. The current time is 30/03/15 17:58.
 

jsn

Medlem
Relativt ofta när seat-block falleras mig på en halvfull kärra så är det ett par som sitter bredvid mig. Då har jag tagit antingen fönster/gång och de andra två sätena fortfarande lediga, och då sätts par där...
 

flum

Medlem
i mitt fall var det definitivt inget par. Dessutom var jag sen att boka plats (<22h innan) och då var 5a var redan upptagen medan 5b var ledig. Det vore ju väldigt lättplockade poäng för SAS(utan kostnad) att fixa detta!!
 

Chrille

Medlem
Fast till slut måste alla platser fördelas och själv tycker jag det är halvjobbigt när det allt oftare kommer förslag om att "kan du sitta på 5B så jag får sitta med min dotter?" eller "kan du sitta på 28E så vår familj får sitta tillsammans?".... :confused:
 

rob74

Medlem
KRN-ARN i Plus i fredags...
Sitter ensam på 1D. Då dyker det upp två killar som reser tillsammans och har fått 1EF.
Jag flyttar på mig till gångsäte på andra sidan gången, för där var det ledigt mittensäte.
Får se vad som händer nu när jag ska hem om nån timme.
 

Delayed

Medlem
Fast till slut måste alla platser fördelas och själv tycker jag det är halvjobbigt när det allt oftare kommer förslag om att "kan du sitta på 5B så jag får sitta med min dotter?" eller "kan du sitta på 28E så vår familj får sitta tillsammans?".... :confused:
Det är då man hjälplöst rycker på axlarna, skakar på huvudet och säger "no hablo espanol". :)
 
i mitt fall var det definitivt inget par. Dessutom var jag sen att boka plats (<22h innan) och då var 5a var redan upptagen medan 5b var ledig. Det vore ju väldigt lättplockade poäng för SAS(utan kostnad) att fixa detta!!

Det fungerade riktigt bra med seat block för EBG (innan Diamond fanns) under typ 2012 och fram tills ungefär sommaren 2014. Hade på 95% av alla flyg blockerat mittsäte i den perioden och om inte så var det för att flyget var helt fullt. Sedan införde (så vitt jag kunnat läsa mig till här inne) SAS ett nytt in-checknings system och seatblock för status pax har inte funkat sedan dess. Jag (är EBD) brukar fråga lite snällt vid in checking om jag kan få ledigt säte bredvid, och det brukar fungera om flyget inte är proppfullt. Sedan kan man ju ha sådan otur som jag hade på väg hem från London i Lördags att jag fått det ända sättet där det var ledigt bredvid och så efter de säger boarding-completet så ropar tonårs tjejen som sitter vid gången på sin kompis att hon kan sitta bredvid henne då det är ledigt där... suck... can't win them all ;)
 

rob74

Medlem
KRN-ARN i Plus i fredags...
Sitter ensam på 1D. Då dyker det upp två killar som reser tillsammans och har fått 1EF.
Jag flyttar på mig till gångsäte på andra sidan gången, för där var det ledigt mittensäte.
Får se vad som händer nu när jag ska hem om nån timme.
Ledigt mittensäte ikväll. Samma på andra sidan gången. Längre bak verkade det tajtare.
Slukade en vit och en röd, två Ramlösa och lite chips under resan.
 

joemume

Medlem
Ledigt mittensäte ikväll. Samma på andra sidan gången. Längre bak verkade det tajtare.
Slukade en vit och en röd, två Ramlösa och lite chips under resan.
Du lyckades få ut två flaskor? Har knappt tordas fråga på slutet efter ett par "NEJ, bara en (1) dryck ingår!!!"
 

rob74

Medlem
Du lyckades få ut två flaskor? Har knappt tordas fråga på slutet efter ett par "NEJ, bara en (1) dryck ingår!!!"
Ja, jag var ju tvungen att testa, efter att ha hört att en del här fått andra besked.
Har också vid flertalet tillfällen sett passagerare få in t ex en andra öl, men då har jag själv inte haft möjlighet att "prova lyckan".
 
Toppen