Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Vad händer när man uppgraderas från Guld till Diamant med det silverkort man redan gett bort? Måste man ge samma person ett guldkort, eller kan man ge en annan person guld samtidigt som det tidigare utdelade silverkortet fortsätter att vara giltigt? (Hoppas jag inte blev allt för obegriplig i formuleringarna)

Det jag förstått är att du då kan ge ett silverkort.

Jag gav ett silverkort när jag var guld, sedan när jag blev diamond så gav jag bort ett guld. Detta måste dock göras manuellt per telefon och tog ca en vecka samt ett antal telefon samtal.

Antar att du gav silvret medans du var guld. Du gjorde samma miss som jag. För då kan du bara ge bort ett silverkort fram till det att ny kvalificeringsperiod börjar då du sedan kan välja. Lite surt, för annars kan man ju faktiskt ge bort två guldkort när man blir diamond, ett precis när man kvalat ich ett till när ens "riktiga" petiod börjar

Jag gav bort silver i juli precis innan jag kvalificerade till Diamond och sedan i augusti ett guld. Mitt brytdatum för ny period var augusti och nu jan jag ge bort 1 guld alt 2 silver på hemsidan from 1 september

Nu har Marshall högtalaren tagits bort. Har svårt att tro att den tog slut. Ngn som vet?

Jag gav bort silver i juli precis innan jag kvalificerade till Diamond och sedan i augusti ett guld. Mitt brytdatum för ny period var augusti och nu jan jag ge bort 1 guld alt 2 silver på hemsidan from 1 september

Fast jag tror att någon gjorde fel där. Så som det verkar fungera, kan du max ge bort 2 EBS eller ett EBG under ett år. Ger du bort ett silver medan du är EBG, så finns bara alternativet att ge bort ytterligare ett EBS trots att du blir EBD senare. Det verkar iaf vara trådens samlade erfarenhet, förutom i ditt fall...

I senaste scanorama står det svart på vitt exakt hur mycket SAS uppskattar sina EBD

IMAG2978.jpg

Måste faktiskt ifrågasätta om det här med att ge bort guldkort är så lyckat.
Mig själv exempelvis, bara för att jag blev Diamond så har jag nu denna höst gett bort två guld kort till två stycken som ej "förtjänar" det. Känns som det är stor cornflakes varning numera på detta... 50 flygningar/50000 EB är väl ändå en del och borde premieras och inte beblandas med något som kan ges bort 2st/per år av en som flyger visserligen dubbelt....

Toppen