Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Besättningen sa att den kunde bara köpas och inte ingår för Diamond, tråkigt att dom inte specificerar det i sånna fall, kostnaden är ju inte mycket höger för 37cl för 4100 poäng och mousserande kostar 1450 poäng för halva volymen

Besättningen sa att den kunde bara köpas och inte ingår för Diamond, tråkigt att dom inte specificerar det i sånna fall, kostnaden är ju inte mycket höger för 37cl för 4100 poäng och mousserande kostar 1450 poäng för halva volymen
Jag kan se varför den inte ingår med tanke på hur en del kan bete sig ombord ;), men tycker det är rätt självklart att det borde specificeras vad som ingår! Trodde att skumpan i economy (och f.d. Plus) bara fanns efter förbeställning. Ser man vad Charles Heidsieck kostar i butiker, är jag övertygad om att SAS inte har alltför stor marginal på de flaskorna. Som du noterat är Calvet:en en kvartsflaska av ett OK (men inte mer) bulk-mousserande, medan Kalle Heidsieck är en halvflaska. Prisskillnaden borde snarare vara en faktor 10 än en faktor 3 för att spegla normal prisbild, och det gäller nog även SAS in-pris!

Så jag har sett champagnen som något SAS säljer för att ge ett intryck av lyx ombord snarare än för att tjäna alltför mycket pengar direkt på försäljningen. D.v.s. i jämförelse med de flesta andra drycker är de flaskorna garanterat rätt dyra för SAS i inpris relativt utpriset, så dyrt att skänka bort till de som köpt en massa ullbollar. ;) (Min åsikt beror självklart på att jag numera är EBG snarare än EBD. Fanns det inte gratis champagne hos SAS när jag var EBD ska det fanimej inte finnas nu! :cool: )

Last edited:

Fått samma svar flera gånger på long haul i economy som EBD

Toppen