Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Træerne vokser ikke ind i himmelen...

"Non-alcoholic on Domestic flights."

I Norge er det ikke lov å gi gratis alkohol på offentlige transportmidler innenriks. SAS har klart å få sjenkebevilgning til én gratis enhet i PLUS innenriks allikevel. Utover det er det rett og slett ulovlig å dele ut alkohol uten å ta betaling for det. Don't shoot the guys who just follow the laws ;)

Lovdata - Lov om omsetning av alkoholholdig drikk m.v. (alkoholloven) - Kapittel 8. Spesielle påbud og forbud.

Last edited by a moderator:
Någon som vet hur länge det dröjer innan Amex skickar ut EBD-korten? MC och Diners var snabba, det tog bara några dagar. Men Amex lyser med sin frånvaro fortfarande efter en och en halv månad.

Tror mitt EBD gick igenom för en vecka sedan, har så mkt resor så det är svårt att hinna hålla koll på status just nu.
Det lustiga/dåliga är - INGET mail ifrån SAS.
Bra - Brev ifrån MC och Diners med nya kort och taggar inom ett par dagar.
Dåligt - Diners fortfarande utan chip.

Var det ev. bara jag som reagerade på svaren på många frågor i chatten att "vi ser över detta", " tack för dina synpunkter, det är något vi ska ta med oss", Ni EBD är otroligt värdefulla för oss men vi har inget över huvud taget klart gällande er", våra system tar lång tid att uppgradera, ni kommer märka en skillnad om 6mån/12mån/18mån osv. Vi lanserade detta för snart ett år sedan och vi uppskattar ni som kvalificerat men fortsätt så ska vi se vad vi kan hitta på, Giveaways/special gift kommer ses över.... samt att det enda jag fick ut är att så småning om kommer vi bjuda på läsk i Go om du är EBD om vi får våra system uppdaterade så personalen märker att du är EBD...

Eller är det bara jag som är kritisk(gnällig) och fortfarande känner en besvikelske istället för att vara uppskattad att vara en av "få" i SAS högsta medlemsnivå?

Skulle jag behandla mina "viktigaste" kunder så hade jag haft större problem än jag redan har....

Tyvärr har jag sedan länge slutat att överraskas av SAS attityd till oss som drar in pengarna till bolaget. Själv har jag dragit ihop mitt EBG och nu EBD på massvis av economy inom Europa (+ lite annat), och det är förmodligen det mest smärtsamma sättet att få sitt EBD.
Vill man behandla oss väl så kan man, det är fråga om en vilja ifrån företaget & strategi.
Man kan inte skylla på IT att exvis crew inte vet (är imtresserade av att veta) vilka som är EBG/EBD på en flight. Falerar IT så får väl gate skriva en papperlapp med seat + namn för EBD om IT falerar. De brukar faktiskt ha några minuter över i vanliga fall om inget strular, som sagt, om viljan finns så kan man trots ev kortakommanden på IT.
Sist gång jag fick bra personligt bemötande och hälsad med namn osv var på Lufthansa (såklart). Ibland tar dom S* listan istället för LH listan genom kabin så då är det bra greetimg & generös service inte bara för HON & SEN utan även för andra S*. Ironiskt, eller hur?

Tyvärr har jag sedan länge slutat att överraskas av SAS attityd till oss som drar in pengarna till bolaget. Själv har jag dragit ihop mitt EBG och nu EBD på massvis av economy inom Europa (+ lite annat), och det är förmodligen det mest smärtsamma sättet att få sitt EBD.
Vill man behandla oss väl så kan man, det är fråga om en vilja ifrån företaget & strategi.
Man kan inte skylla på IT att exvis crew inte vet (är imtresserade av att veta) vilka som är EBG/EBD på en flight. Falerar IT så får väl gate skriva en papperlapp med seat + namn för EBD om IT falerar. De brukar faktiskt ha några minuter över i vanliga fall om inget strular, som sagt, om viljan finns så kan man trots ev kortakommanden på IT.
Sist gång jag fick bra personligt bemötande och hälsad med namn osv var på Lufthansa (såklart). Ibland tar dom S* listan istället för LH listan genom kabin så då är det bra greetimg & generös service inte bara för HON & SEN utan även för andra S*. Ironiskt, eller hur?
Hur ska gate agent veta vem som är EBD om det inte finns i systemet?
Håller dock med om att SAS inte skött detta snyggt.

Toppen