Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Är det någon som sett var man hittar "scandic förmåner" som finns listade Diamant - SAS "hotellförmåner"
  • 2 personer i dubbelrum till enkelrumspris.
  • Specialpriser och erbjudanden under utvalda semesterperioder.
Dvs hur nyttjar man dessa? Ringde in och kundtjänst var ju klassiskt okunning.

Är det någon som sett var man hittar "scandic förmåner" som finns listade Diamant - SAS "hotellförmåner"

Har inte provat själv, men troligen är det den här Top Floor-förmånen:

Frmner per niv | Scandic hotell

Var det SAS eller Scandic kundtjänst som inte kunde svara dig?

Boka ett enkelrum online.

Ring hotellet och meddela att ni är två och hänvisa till förmånen.

Klart!

(Så har det funkat för mig.)

Så nu har jag gjort mina fem första leg som Diamond, SFT-ARN-LHR-OSL-ARN-SFT. Det var bara på ARN-SFT man uppmärksammade min status. Då genom att säga "visst är du Diamond?" Till personen på 12F när jag satt på 12D. Sen upptäckte man sitt misstag och jag fick både en Cola och en polarklämma gratis

Hej på er.
Som ny EBD (april) och första inlägget här på forumet, så har jag nog haft tur!
Första igenkännandet kom 12 timmar efter att uppdatering till EBD och i plus. Sedan har det av mina 12 leg varit 2 kort visningar.
Dock blev det en rolig händelse på en av resorna ARN-GOT. En annan person hade parkerat i min stol, han hade stolen bakom. Dock visste jag att det fanns en mittsätesryttare jämte min plats och att det var tomt jämte hans, så jag lät honom sitt kvar där och "erbjöd" mig att ta hans plats istället.
Efter en god stund i sas cafeteria i T4:a kände jag att det inte fanns behov för mer kallt att dricka. Däremot så kände han framför mig att det fanns vissa behov. Han beställde, fick sin dricka och tog fram plånboken och tittade länge efter CC som inte ville ta betalt.

Last edited:
Hej på er.
Som ny EBD (april) och första inlägget här på forumet, så har jag nog haft tur!
Första igenkännandet kom 12 timmar efter att uppdatering till EBD och i plus. Sedan har det av mina 12 leg varit 2 kort visningar.
Dock blev det en rolig händelse på en av resorna ARN-GOT. En annan person hade parkerat i min stol, han hade stolen bakom. Dock visste jag att det fanns en mittsätesryttare jämte min plats och att det var tomt jämte hans, så jag lät honom sitt kvar där och "erbjöd" mig att ta hans plats istället.
Efter en god stund i sas cafeteria i T4:a kände jag att det inte fanns behov för mer kallt att dricka. Däremot så kände han framför mig att det fanns vissa behov. Han beställde, fick sin dricka och tog fram plånboken och tittade länge efter CC som inte ville ta betalt.
Välkommen till forumet!
Det är väl för/nackdelen med att byta plats utan att CC vet om det, den enes bröd...

Toppen