Senaste nytt

Den norska rödgröna röran Corona

DRG

Medlem
Man får åka flygtåg från flygplatsen med rekommendationen att använda munskydd hela vägen till karantänbostad samt hålla avstånd (det står klart i rekommendationerna) Eftersom man får transportera sig ut ur landet med kollektivt färdmedel så antar jag att man får ta flygtåg även till flygplats, men det hittar jag ingenstans. Att det inte skulle vara tillåtet har jag svårt att tro eftersom man då inte kan ta sig ut ur landet. Man anger som skäl till att man får åka flygtåg från flygplats att smittrisken ändå är låg om man inte har symptom.
 

M.K

Medlem
Som svar på att Norge nu gått om Sverige med antal smittade per 100k införs strängare krav för inresa.:rolleyes:

De fullständiga reglerna har inte publicerats än vad jag sett men verkar innebära coronatest var sjunde vecka för dem med jobbmässiga uppdrag och godkända papper dit.

Det känns ändå bra att testa sig framöver vid uppdrag där EFTER hemkomst till Sverige så att jag inte utsätter grannar och vänner för någon importerad smitta därifrån. ;)
 
Kan bli spännande för min del, har eventuellt ett nytt jobbuppdrag från okt/nov i 6-12 månader med 2 veckors jobb och 3 veckor ledigt löpande :D
 
Toppen