Senaste nytt

Dela upp bokning i två för att åtnjuta Diamondfördelar?

RhinoG

Medlem
Hej,

Kikar på att boka en resa i go/go light för 6 pax, GOT-någonstans i Spanien. Min fråga är om det finns några fallgropar med nedan upplägg?

Boka 1st SAS Go för mig som är Diamond och få tre incheckade väskor plus handbagage för att distribuera dessa till mitt resesällskap.

Boka 5st go light i separat bokning.

En i gänget på 5st har guld. Denna person har tre familjemedlemmar i samma bokning som kan åka med genom fast track och släppas in i lounge i GOT, den femte är inte medlem i familjen och blir medbjuden av mig.

Förstår att vi får olika PNR och att det skulle kunna hända att något skiter sig med en av bokningarna men inte de andra, men har säkert missat någon annan nackdel.

Tack på förhand!

Hej,

Kikar på att boka en resa i go/go light för 6 pax, GOT-någonstans i Spanien. Min fråga är om det finns några fallgropar med nedan upplägg?

Boka 1st SAS Go för mig som är Diamond och få tre incheckade väskor plus handbagage för att distribuera dessa till mitt resesällskap.

Boka 5st go light i separat bokning.

En i gänget på 5st har guld. Denna person har tre familjemedlemmar i samma bokning som kan åka med genom fast track och släppas in i lounge i GOT, den femte är inte medlem i familjen och blir medbjuden av mig.

Förstår att vi får olika PNR och att det skulle kunna hända att något skiter sig med en av bokningarna men inte de andra, men har säkert missat någon annan nackdel.

Tack på förhand!

Vad är fördelen med att dela upp bokningen menar du?

Gott att höra, tack ska ni ha. Verkar vara relativt säkert då. Får väl gå till check-in-desken själv kanske. Man vill ju inte vara dumsnål, men det skiljer ändå ett antal tusenlappar och mer bagage kommer inte behövas ändå för en långhelg.

Hmm.. måste du verkligen boka separat?
Trodde själv man var tvungen att göra det men kollade då jag sticker till LIN i augusti.
Det gick helfint att *chatta* in och boka 1x go light, 1x go smart, på samma bokning/PNR. Tog inte många minuter så var det biljetterat å klart.

Står "SAS Go Light /SAS Go Smart" på bokningen

Attachments

• bokning.png
    bokning.png
    33,1 KB · Visningar: 158
Hmm.. måste du verkligen boka separat?
Trodde själv man var tvungen att göra det men kollade då jag sticker till LIN i augusti.
Det gick helfint att *chatta* in och boka 1x go light, 1x go smart, på samma bokning/PNR. Tog inte många minuter så var det biljetterat å klart.

Står "SAS Go Light /SAS Go Smart" på bokningen

Riktigt bra input! Detta ska jag testa, blir så klart det bästa av två världar. Tack :)

EDIT: Kanske får testa några fler agenter, men den jag fick nu svarade enligt nedan:

"Nej det går att ha tex utresan i Go Smart och hemresan i Go Light men det går inte att ha vissa i Go Smart och andra i Go Light i samma bokning."

Det är inte så att du har olika klasser olika delar av resan?

Last edited:
Hmm.. Det är en oneway som ser ut såhär, som ju går helt emot det den agenten sa åt dig ...

O, O.

Attachments

• 1687849887149.png
    1687849887149.png
    73,4 KB · Visningar: 132
Toppen