Jag trodde det var en allmän enkät, men det kan ju vara så att den är riktad mot tex en grupp som inte bott så mycket på senaste tiden. De kan ju ha gjort en analys och upptäckt att ett antal kunder med hög status och regelbundna köp under många år ungefär samtidigt slutat boka med Strawberry. En del frågor tyder på att de försöker förstå vart och varför de kunderna försvunnit.
Det fanns frågor om man förstod vad spenn var, hur man kunde använda de osv.
Det var många benchmark-frågor där Strawberry programmet jämfördes mot ens huvudsakliga andra program. Det var ganska tydligt att de jämförde på de aspekterna där de själva uppfattar Strawberry som bra. Både hotellen och programmet.
Sedan fanns sektioner som relativt öppet bad en besvara vad det är för fel med spenn.
Andra frågor fokuserade mer på om man verkligen förstod hur fantastiskt programmet är, dvs man testade på programkunskap. En del frågor var formulerade så att det skulle bli lika många kryss på Strawberry som på konkurrenten, genom att göra frågan luddig. Tex kryssa i om du tycker att Strawberrry och/eller ditt andra program kan
• ta ut bonusresor på flyg
• tjäna in bonuspoäng på annat än vistelser
Det gör ju bra att göra i Spenn-systemet, det är ju bara det att värdet av funktionen är nära noll i spenn.
Överlag tyckte jag enkäten var bra konstruerad och att det kommer att gå att läsa ut allvarlig kritik om de verkligen vill det. Och det kommer att gå att skapa sk action points om de får tydliga och negativa svar. Och det kommer väldigt tydligt att visa var deras f.d. kunder finns nu och varför. Men om det räcker för att det ska bli någon substantiell ändring låter jag vara osagt.