Senaste nytt

Dela data med Flighradar24 från egen mottagare

FFS

Medlem
Hej,

Jag läser på Flightradar24s hemsida [Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map | Flightradar24 att man kan få ett gratis Business-abonnemang (högsta nivån) om man sätter upp en mottagare och delar data med FR24.

Är det någon här som provat detta eller kanske till och med gör det idag.
Jag ansökte precis om att få en gratis mottagare från FR24, men eftersom jag bor i en förort till Stockholm tror jag inte mitt läge är jättespännande, men vem vet =)

H
Är det någon här som provat detta eller kanske till och med gör det idag.
Jag ansökte precis om att få en gratis mottagare från FR24, men eftersom jag bor i en förort till Stockholm tror jag inte mitt läge är jättespännande, men vem vet =)

Online sen 2016. Du kommer inte få gratis (de skickar som du redan gissat till ställen där det saknas täckning), men bygg en själv, inte särskilt dyrt och man får som sagt business abbonemanget så länge man tillhandahåller data:

Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map | Flightradar24

• Gilla
Reactions: FFS
Tack, då blir det nog att beställa lite prylar. Nördig som jag är vore det nice med ett av de dyrare FR24-abonnemangen, men samtidigt är jag lite snål när det gäller återkommande utgifter. En engångsinvestering i lite elektronik är ju mycket roligare =)

länge man tillhandahåller data:
Jag kör en Raspberry Pi med usbmottagare och antenn utanför fönstret. Köpte den usbmottagare som de rekommenderar från jetvision.de och en Raspberry Pi från Webhallen. Funkar fint. :)

...och blir man sen biten så kan man köpa "FlightAware Pro Stick Plus" USB-sticka och någon av antennerna FlightAware rekommenderar (och föda bägge site:r med data från samma raspberry, så jag kör (tekniknörd), och vi pratar fortfarande bara hundralappar i investering. :cool:

...och blir man sen biten så kan man köpa "FlightAware Pro Stick Plus" USB-sticka och någon av antennerna FlightAware rekommenderar (och föda bägge site:r med data från samma raspberry, så jag kör (tekniknörd), och vi pratar fortfarande bara hundralappar i investering. :cool:
Det låter som en bra idé. Räcker det med en "FlightAware Pro Stick Plus" för att föda båda sidorna med data eller behöver jag två antenner/mottagare?

Det låter som en bra idé. Räcker det med en "FlightAware Pro Stick Plus" för att föda båda sidorna med data eller behöver jag två antenner/mottagare?

Det räcker med den och en antenn, USB-mottagaren är samma-samma egentligen, men flightwares är något bättre med filter inbyggt.

• Gilla
Reactions: FFS
Jag kör en Raspberry Pi med usbmottagare och antenn utanför fönstret. Köpte den usbmottagare som de rekommenderar från jetvision.de och en Raspberry Pi från Webhallen. Funkar fint. :)

Haha! Gjort exakt samma! Bonus att man fick lära sig lite datanörderi också :)
Har dock fått haxxat ordentligt och gjort ett script som startar om hallonpajen 1 gång i veckan, annars dog FR-feeden

Toppen