Senator
Moderator
Nu tror jag inte denna grupp anser att Stockholm Arlanda Airport har ett varumärkesproblem. Det man föreslår är att ha ett bestående märke för en anmärkningsvärd människa, och med detta säkra att man profilerar personen och det han stod för. Detta tycker jag inte alls är ett tokigt koncept i dagens samhälle.
I praktiska termer tror jag inte detta blir ett stort problem för någon: det blev inget kaos när Washington National Airport bytte namn till Ronald Reagan Washington National Airport, och IATA behövde inte byta någon kod: DCA. Samma gäller när Dulles International Airport ändrade till Washington Dulles International Airport eller bättre exemplet från ovan; den kommunala flygplatsen i Irvine, CA = SNA med det officiella namnet: John Wayne Airport, Orange County
Den känsliga frågan är väl om det finns andra namn som borde finnas på flygplatsen?
"On the lighter side of things" så förslår Senator i ett brev till Swedavia namnbyte på GOT. Från och med 1 januari bör ett nytt namn finnas:
Glenn International Airport at Gothenburg - Landvetter
I praktiska termer tror jag inte detta blir ett stort problem för någon: det blev inget kaos när Washington National Airport bytte namn till Ronald Reagan Washington National Airport, och IATA behövde inte byta någon kod: DCA. Samma gäller när Dulles International Airport ändrade till Washington Dulles International Airport eller bättre exemplet från ovan; den kommunala flygplatsen i Irvine, CA = SNA med det officiella namnet: John Wayne Airport, Orange County
Den känsliga frågan är väl om det finns andra namn som borde finnas på flygplatsen?
"On the lighter side of things" så förslår Senator i ett brev till Swedavia namnbyte på GOT. Från och med 1 januari bör ett nytt namn finnas:
Glenn International Airport at Gothenburg - Landvetter