Senaste nytt

De tio bästa julmarknaderna i Europa

palmen

Moderator
Finns flera utmärkta ställen faktiskt!
Men Berlin, nej nej
Paris, har inte kollat julmarknaden men mycket tveksam...

Krakow var inte med på listan. Har varit där endast på sommaren. Undrar hur deras julmarknad är, för de har ju en av europas snyggaste torg!
Var i Krakow i helgen, som vilken större julmarknad som helst. Tyckte dock den var bättre än i Prag som var för liten yta.
 

Gerad88

Medlem
Finns flera utmärkta ställen faktiskt!
Men Berlin, nej nej
Paris, har inte kollat julmarknaden men mycket tveksam...

Krakow var inte med på listan. Har varit där endast på sommaren. Undrar hur deras julmarknad är, för de har ju en av europas snyggaste torg!
Var där i helgen, väldigt fin men inte i klass med Prags julmarknad.
 

Gerad88

Medlem
Var i Krakow i helgen, som vilken större julmarknad som helst. Tyckte dock den var bättre än i Prag som var för liten yta.
Tycker den i Prag är mysigare, dock var vädret sådär i Krakow, kan ha förstört stämningen lite.

Flög du med Sas? intressant att de öppnar incheckningen 2 timmar innan avgång och att det var kaos vid incheckningen.

Och att maten tog slut både dit (på fredagen) och hem (på söndagen)
 
Last edited:

palmen

Moderator
Tycker den i Prag är mysigare, dock var vädret sådär i Krakow, kan ha förstört stämningen lite.

Flög du med Sas? intressant att de öppnar incheckningen 2 timmar innan avgång och att det var kaos vid incheckningen.

Och att maten tog slut både dit (på fredagen) och hem (på söndagen)
Jo vi flög fredag till söndag med sas från Stockholm. Vi valde strategiskt att sätta oss längst bak för att få service först. Det var rätt stora beställningar framför oss, tror det var ett större sällskap som åkte med jobbet som gick loss på mat och dryck.

Hem märkte jag inga problem, blev erbjuden mer dricka av pursern om jag ville ha strax innan landning.
Vi kom till flygplatsen ca 1h innan och då var det helt tomt i checkin så det var lugnt för vår del.
 

ulagun

Medlem
Har åtta timmar i Wien de.n 16.e enligt artikeln finns två julmarknaden
Advent marknaden samt en.vid Schönbrunn. Hinner besöka en av dem Vilken?
 

Arv

Medlem
Skulle verkligen vilja lägga ett gott ord för julmarknaden i Luxembourg. Spridd i tre delar över staden med 3-5 min gångavstånd mellan varandra. Den mysigaste julmarknaden jag varit på med autentisk lokal känsla. Glöm inte att dricka gluhwein om ni har vägarna förbi. :p
 
Toppen