Senaste nytt

Datum fastställt för SAS A350 första ordinarie avgång, Köpenhamn-Chicago 28 januari 2020

Ingen info om det, men jag gissar på att det blir en stor, sammanhållen.

Hong Kong Airlines har 33 business platser på sin A350-900 i en stor kabin mellan dörr 1 och 2, dessa säten liknar de SAS har så baserat på det så borde det bli en config med 2 rader i en mindre kabin som på dagens SAS A340 för att få in 40 platser.

Tack! Vet du hur Plus blir? 32 platser - blir det 2-4-2 x 4?
Svarar mig själv.

upload_2019-6-13_11-42-5.png

En dryg vecka senare tycks det vara Pekings tur. Jag hittar 350 insatt på SK995 från 7 februari.

Edit: 350 tycks alltså först sättas in på de två linjer som under hösten och tidig vinter kommer att trafikeras av 330E (en som redan finns i CPH + den nylevererade).
Den stora 340-loopen är med andra ord oförändrad så här i början. Det ska bli intressant att se var de två CPH-baserade 330E kommer att placeras...

En dryg vecka senare tycks det vara Pekings tur. Jag hittar 350 insatt på SK995 från 7 februari.

Edit: 350 tycks alltså först sättas in på de två linjer som under hösten och tidig vinter kommer att trafikeras av 330E (en som redan finns i CPH + den nylevererade).
Den stora 340-loopen är med andra ord oförändrad så här i början. Det ska bli intressant att se var de två CPH-baserade 330E kommer att placeras...
Får Köpenhamn alla A350? : (

Toppen